$
הייטק והון סיכון

BetterBill: הסטארט-אפ שיתמקח עבורכם עם חברות הסלולר

החברה, שבוחנת את דפוסי השימוש ומציעה מסלולים חלופיים, היא אחת מ-11 החברות שסיימו את מסלול מאיץ הסטארט-אפים של סיטי בנק בישראל. לצידה, הוצגו חברות שפעילות בתחומי הנדל"ן, אבטחת המידע ושירותי הלקוחות

אסף גלעד 17:2216.09.14

עבור ג'ייסון צ'רנובסקי, מנהל השיווק בסטארט-אפ BetterBill, כ-90% ממשתמשי הסלולר מפסידים כסף בעצם העובדה שהם אינם נמצאים במסלולר הסלולרי האופטימלי עבורם.

בכל רגע נתון מחכה לכם מסלול משתלם יותר שתואם יותר את דפוסי השימוש שלכם ואם רק תעברו אליו גם תוציאו פחות. על ההגיון הזה חשבה כבר קודם לכן Feex שמיישמת פתרון דומה בשוק תכניות הביטוח וגייסה מיליוני דולרים ממייסד Waze אורי לוין ומקרן בלאמברג, אבל BetterBill מיישמת אותו בשלב זה לעולם הטלקום: מפעילות התקשורת הקווית והסלולרית. אתמול נחשפה החברה לראשונה במסגרת אירוע הצגת החברות של מחזור ב' במאיץ הסטארט-אפים של סיטי בנק בישראל, אותו מנהלת ארנית שנער.

 

נמאס לכם לריב עם נציגי השירות בטלפון? יש חברה שתעשה זאת בשבילכם נמאס לכם לריב עם נציגי השירות בטלפון? יש חברה שתעשה זאת בשבילכם צילום: שאטרסטוק

 

BetterBill סורקת את הרשת ומוצאת למשתמש את התכנית הסלולרית המומלצת לו, מתמקחת עם החברה בה הוא מנוי ולאחר מכן היא יוצרת קשר עם החברה הסלולרית הרלוונטית ומצרפת אותו אליה. "תהליך שבעבר לקח לך שבועיים לבצע, אנחנו מבצעים לך בן רגע", אמר צ'רנובסקי.

 

אבל התהליך לא נגמר עם ההצטרפות. בטרביל מסוגלת לעקוב אחר דפוסי השימוש של המשתמש ולוודא שהחברה לא מחייבת אותו יותר מהרצוי. בנוסף, צ'רנובסקי מסביר גם כי עם השקת טלפון חדש, כמו למשל אייפון 6, ביכולתו להמליץ על בן המשפחה שלו התכנית הסלולרית שבה רכישת המכשיר החדש הינו כדאי ביותר. "אנחנו סורקים את התכניות השונות של בני המשפחה וביכולתנו להגיד לך מי מבני המשפחה צריך להתקשר למוקד ולבקש את הטלפון החדש, על בסיס הכדאיות". איך הם עושים את זה? בטרביל מכנה את עצמה: "אמדוקס למשתמש הפרטי"; החברה מבקשת מהמשתמש את שמו ואת ססמת החיבור לשירות הטלפוני, ומקבלת את כל המידע הרלוונטי מחשבונות השימוש שלו ומאפייניו. בטרביל נוסדה בידי נועם גוזמן וגיא גבריאלי ומעסיקה 9 עובדים.

 

Airbnb לטווחים ארוכים

 

Airbnb הפך לשירות הפופולרי ביותר לאיתור דירות וחדרים לטווח הקצר והוא משרת תיירים בחופשה ואפילו תיירים עסקיים בבואם לערים זרות. ועם זאת, הוא זוכה לעצימת עין של מרבית הרשויות המקומיות בעיקר בגלל שאינו מתמקד במגורים לטווח ארוך.

 

ענף בתי המלון תמיד יהיה חלש יותר מענף הנדל"ן בכללותו, ולכן המקומות בהן Airbnb כושלת הם אלה שבהם לבתי המלון יש משקל פוליטי. החברה הישראלית Urbanr, גם היא בוגרת מאיץ הסטארט-אפים של סיטי, שנרשמה להתאגדות רק לפני מספר שבועות, מנסה לעשות מהפיכה רבתי בענף הנדל"ן לשכירות. מדובר בשוק אדיר, שכולל 38 מיליון משכירים בארה"ב ועוד 32 מיליון באירופה.

 

תחליף מעניין לאתרי לוחות. דירה להשכיר תחליף מעניין לאתרי לוחות. דירה להשכיר צילום: עומר הכהן

 

את השירות הקימו שלושה עולים חדשים, עירד שטראוס, דניאל בלנשיי וגבריאל אלטוס, שהגיעו לישראל ולאחר שחרורם מהצבא נתקלו בבעיה שבה נתקלים צעירים רבים: מציאת דירה במרכז הארץ. המציאות שפגשו לא רק הביאה אותם לידי זעזוע, אלא גרמה להם להקים חברה שמעוניינת בטווח הארוך לטפל בכשלי השוק של עולם השכירות.

 

חברת Urbanr שהקימו היא זירה המפגישה בין דיירים פוטנציאלים וקיימים לבין בעלי דירות ומנהלת עבורם תהליכים בשלושה שלבים: שלב הקדם שכירות המשמש כמעין אתר לתיווך בין דיירים לבעלי דירות ומקביל ליד2, הומלס או קרייגסליסט; שלב השכירות, ודרכו ניתן לנהל את הצד הפיננסי של השכירות: ניתן לשלם דרכו את שכר הדירה, גם ללא הפקדת המחאות או הבאת ערבים מפני שהמערכת יודעת לבצע ניהול סיכונים, וכן מאפשרת תשלום חשבונות; ושלב הפוסט שכירות, המאפשר לפתור סכסוכים ולנהל את הפקדון שהפקיד השוכר בידי המשכיר למקרים של נזק. בחברה שואבים השראה מהשוק הבריטי, בו קבעה הממשלה כי כל בוררות בין דייר למשכיר תיעשה יחד עם אחת משלוש חברות הבוררות המורשות: Mydeposit, DPS ו-TDS.

 

המערכת תושק רק ברבעון הראשון של השנה הבאה, בשלב ראשון בארה"ב. השוק הישראלי קטן מדי מכדי להתחיל בו ובחברה סוברים שהקמתה תהיה דומה לזו של חברות כמו Uber או Airbnb, כלומר הקמה של קהילות מקומיות המתמודדת עם הרגולציה המקומית.

 

העתיד הוא בתשלומי סלולר

 

מלבד Urbanr ו-BetterBill, הציגו אמש במאיץ של סיטי עוד 9 חברות נוספות בהן SixGill, חברת מודיעין עסקי המתמחת באיתור איומים במרחב הדארק-ווב, אותו מקטע רחב ולא מוכר של רשת האינטרנט בו מתאגדים האקרים בכדי לבצע פשעי סייבר או פשעים ממשיים. החברה מתמקדת במודיעין עבור חברות מסחריות ומוסדות פיננסיים; CallVU, מערכת שירות לקוחות המאפשרת לארגון לתקשר עם הלקוחות באמצעות ממשק סלולר במקביל לשיחה עם מוקד השירות; LogicalForm, מערכת סליקת תשלומי ביטקוין לבנקים ומוסדות פיננסיים; CrediFi, מערכת לניהול נדל"ן מסחרי עם יכולות ניתוח סיכונים מבוססת אלגוריתמים וביג דאטה; VikiSense, טכנולוגיה לאימות משתמשים באמצעות זיהוי פנים וקול; Prontoly, טכנולוגיה לאימות עסקאות המבוססת על גלים אולטרה-סונים בין מכשירים כמו סמארטפונים, מכשירי כספומט וקופות; MinerEye, עוקבת אחרי זרימת מידע לא-מובנה רגיש מהארגון, מידע שההגנה עליו קשה בגלל פורמט בו הוא ארוז, דוגמת מסמכים סרוקים, שרטוטים, תמונות וקוד תוכנה; ThetaRay, חברת סייבר המתמקדת באיומים למוסדות פיננסיים כגון הלבנת כספים או העברת מידע על ידי גורם פנים; ו-Seergate, המפתחת תוכנת צ'ט ליישומי תשלומים.

 

הדגמת אפליקציית מסחר בשוק ההון למשקפי גוגל גלאס הדגמת אפליקציית מסחר בשוק ההון למשקפי גוגל גלאס

 

אורנית שנער, מנהלת המאיץ של סיטי, צופה צמיחה בתפוצת סטארט-אפים העוסקים בתחום התשלומים הסלולרים וה-NFC בעקבות ההכרזה של אפל על Apple Pay בשנים הקרובות. "תקן ה-NFC קיים כבר מזה שמונה שנים, והוא לא הצליח לחדור לשוק עד כה, בעיקר בגלל מחסור במכשירים תומכים ובקופות ונקודות תשלום שמשלבות את הטכנולוגיה הזו. ברכבת התחתית של יפן, למשל, הטכנולוגיה הזו התקבלה בהצלחה, ולכן אין ספק שההכרזה של אפל תסייע להפוך את ה-NFC לסטנדרט מקובל. מצד שני, יש גם לפתרונות תשלום שלא דורשים חומרה. הסטארט-אפ Prontoly מאפשר לבצע תשלום ללא צורך בהתקנה של חומרה נוספת באמצעות גלים אולטרה-סוניים ואילו VikiSense מאפשר לאשר תשלומים על בסיס תבניות של קול וזיהוי פנים. שני אלה הן פתרונות מבוססי תוכנה".

 

ארנית שנער, מנהלת מאיץ סיטי בישראל ארנית שנער, מנהלת מאיץ סיטי בישראל

 

כלל החברות שהשתתפו במחזור הראשון והשני של סיטי גייסו עד כה 41 מיליון דולר. עם זאת, יש לציין כי סיטי מגייסת חברות בוגרות יחסית למאיץ, בדרך כלל חברות בעלות מוצר, שמאחורי חלקן סיבוב הון ראשוני. אתמות נערכה בסיטי גם תחרות חדשנות מטעם מאסטרקארד והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) בה זכתה חברת Pricence שמשפרת את יכולת תמחור המוצרים הנמכרים בחנויות מסחר אלקטרוני.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x