$
מכשירים ומדריכים

אבירי המסך העגול: LG מצטרפת למוטורולה, תשיק שעון מעוגל

החברה פרסמה קליפ ובו שעון חכם בתצורת מסך עגול, בדומה למכשיר המוטו 360. השעון ייחשף בתערוכת האלקטרוניקה IFA בחודש הבא. בתוך כך, נרשם זינוק של 700% בהיקף השעונים שמגיע לשוק מתחילת השנה

הראל עילם 11:4925.08.14
שעונים חכמים עגולים הופכים להיות טרנד בולט בתעשיית המחשוב הלביש: יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית LG הכריזה במהלך סוף השבוע על שעון חכם חדש עם מסך עגול. ככל הנראה, הוא יכונה G Watch R ויוצג לציבור לראשונה בתערוכת האלקטרוניקה IFA שתיערך בחודש הבא בברלין.

מחיר השעון והמפרט שלו טרם נחשפו, אך ככל הנראה שיתבסס על אנדרואיד Wear, מערכת ההפעלה הייעודית למחשוב לביש. LG הייתה אחת החברות הראשונות בעולם שהציגו מוצר המבוסס על אנדרואיד Wear - ה-G Watch שנחשף לפני כחמישה חודשים והושק בחודש שעבר.

 

 

LG אינה החברה הראשונה שהציגה שעון חכם עגול: הקדימה אותה מוטורולה עם המוטו 360, בתקופה שהחברה הייתה עדיין חטיבה בתוך גוגל (היא כעת בדרכה להיות חטיבה בלנובו). המוטו 360 זכה לשבחים רבים בתעשייה. עם זאת, קשה להאמין ש-LG העתיקה את העיצוב של ה-360, בהתחשב בזמן הקצר בין הצגתו של המוטו 360 וחשיפת השעון החכם החדש.

 

המוטו 360 של מוטורולה המוטו 360 של מוטורולה

 

לא ברור מדוע LG מציגה שעון חכם חדש זמן קצר כל כך אחרי השקת ה-G-Watch, בהתחשב בכך שהוא מבוסס על מערכת ההפעלה החדשה ביותר. עוד חברות צפויות להציג שעונים חכמים חדשים ב-IFA, ביניהן אסוס, HTC וסמסונג. ככל הנראה שגם יצרניות שעונים יצטרפו לטרנד המחשוב הלביש ויחשפו שעונים מקוונים.

  

הצמיד החכם שולט בטבלת המכירות

 

בעוד שאף שעון חכם עד כה אינו יכול לרשום הצלחה מסחרית, לפי חברת המחקר קנאליס יש התעוררות משמעותית בתחום. החברה טוענת כי במחצית הראשונה של 2014, הפיצו יצרניות החומרה כ-6 מיליון מכשירים. מדובר בהפצת מכשירים ולא במכירות, הפרדה חשובה בתחום שבו שיעור כל כך גבוה של מוצרים אינו נמכר או מוחזר לחנות.

 

למרות ההפרדה, מדובר בזינוק משמעותי של קרוב ל-700% בהיקף המכשירים שמגיע לשוק. קנאליס גם מציינת כי בערך רבע מהשעונים החכמים הם צמידים חכמים וכי סמסונג ממשיכה להיות החברה החזקה בשוק. מחקר נפרד של חברת Strategy Analytics ממאי האחרון מצא כי נתח השוק של סמסונג עומד על 71%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x