$
מכשירים ומדריכים

הפלישה ההודית: יצרנית הסלולר Micromax בדרכה לישראל

לחברה, ששולטת ב-22% משוק המובייל ההודי ושניה בו רק לסמסונג, יש מחזור מכירות של יותר מ-1.2 מיליארד דולר בשנה. היא מתמחה בסמארטפונים מוזלים ומחפשת בימים אלה מפיץ מתאים בארץ

רפאל קאהאן 18:0622.05.14

חברת מיקרומקס ההודית, ששולטת בכ-22% מהשוק במדינת המוצא שלה, מתכננת לחדור לשוק הישראלי. מייסד החברה ויקאס ג'יין התארח בכנס ההייטק Mixiii, בו אמר: "בהודו אנו כבר תופסים את המקום השני במכירות סמארטפונים. החלטנו גם על כניסה לשוק הישראלי. הביקור שלי נועד, בין השאר, לאתר מפיץ מתאים".

מיקרומקס איננה חברה זניחה בתחום: מדובר בחברת אלקטרוניקה צרכנית ענקית, המדורגת כיום כיצרנית הסלולר העשירית בגודלה בעולם, והיא שנייה רק לסמסונג בשוק ההודי. עם מחזור מכירות של מעל 1.2 מיליארד דולר בשנה, מיצבה עצמה החברה בעשור האחרון כיצרנית סמארטפונים להמונים. מלבד טלפונים סלולריים, מייצרת החברה גם טאבלטים וטלוויזיות.

 

סמארטפון מיקרומקס. איכות הרכבה שלא נופלת משל מותגים גדולים סמארטפון מיקרומקס. איכות הרכבה שלא נופלת משל מותגים גדולים

 

הצרכן הישראלי אמנם מעדיף מותגים גדולים כסמסונג ואפל, אך חדירת יצרניות סיניות כחואווי, ZTE, אלקטל ואחרות הציבה אלטרנטיבה מעניינת. כניסתה של מיקרומקס לא תשנה את מאזן הכוחות, אך תרחיב את היצע המכשירים עבור מי שמחפש סמארטפון באיכות טובה ובמחיר משתלם.

 

יצרניות הסלולר הוותיקות הבינו כי עליהן להתאים את עצמן למציאות החדשה ולמותגים הסיניים וההודים. אלו האחרונים מציגים טלפונים שאיכותם לא נופלת משל דגמי האייפון והגלקסי האחרונים. עם השקת טלפונים כמו המוטו E של מוטורולה וה-OnePlusOne שמשלבים איכות גבוהה עם מחיר נמוך במיוחד, נראה שיהיה על המותגים החזקים לעבוד קשה יותר כדי להרשים את הצרכן ולשכנע אותו לפתוח את הארנק בבואו לבחור טלפון חדש. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x