המין היפה שולט בפינטרסט - בשיעור של 80%
מחקר חדש מגלה שרוב משתמשי האתר הן משתמשות, שמפרסמות 92% מכל הפוסטים ברשת החברתית - בעיקר בקטגוריות האוכל, היצירה והעיצוב. שעות שיא הפעילות הן שעות הלילה - ושיעור הפעילות גבוה משל פייסבוק וטוויטר
12:18
08.05.14
מחקר חדש שערכה חברת RJMetrics תוך שימוש במידע הציבורי של 50 אלף משתמשי פינטרסט חושף פרטים מעניינים אודות הרשת החברתים. הפרטים יכולים לספק הסבר להערכת השווי הגבוהה שלה - שהגיעה בסבב הגיוס האחרון של החברה, שבוצע באוקטובר, ל-3.8 מיליארד דולר.
קראו עוד בכלכליסט:

פופולרית במיוחד בקרב נשים. פינטרסטצילום מסך: pinterest.com
במקום הראשון: קטגוריית האוכל
שלוש קטגוריות התוכן הפופולריות ביותר בקרב משתמשות הן אוכל (20% מהפוסטים), יצירה (12%) ועיצוב הבית (11%). כל אחד מהפוסטים באתר צריך להיות מקושר לאתר חיצוני ממנו מגיע התוכן, כאשר המקור הפופולרי ביותר, הרבה מעל כל השאר, הוא אתר המסחר etsy.com, שזוכה לפי עשרה שיתופים מהבא אחריו ברשימה. במקום השני ניצב האתר של מותג האופנה אורבן אאוטפיטרס, ובמקום השלישי, עם מספר שיתופים דומה לאתרים הבאים ברשימה - יצרנית כלי המטבח וויליאמס-סונומה.
32% מהתכנים באתר מתפרסמים במהלך שעות העבודה, כאשר בשעות הערב נשמרת בו רמת פעילות גבוהה יחסית למה שאפשר לראות בפייסבוק וטוויטר, עם 18% מהתכנים שמתפרסמים בין 9 בערב לחצות. נתון מעניין נוסף מראה כי היקף הפעילות הממוצע באתר בקרב המשתמשות צומח ככל שהן ותיקות יותר, מ-42 פוסטים בשנה הראשונה ל-152 ברביעית, לעומת הגברים, שעולים לכ-70 בשנה השניה והשלישית ולאחר מכן חוזרים לפחות מ-50.
פינטרסט גייסה באוקטובר האחרון 225 מיליון דולר נוספים, שמיועדים לתדלק את ההתרחבות הבינלאומית שלה. לחברה יש כ-25 מיליון משתמשים קבועים, על פי נתוני קומסקור, ועל פי סקר של Pew Research, כ-21% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב משתמשים בה לפחות באופן מזדמן.


