$
הייטק והון סיכון

רשת הפרסום Ybrant משקיעה מיליון דולר בג'ובוקיט

הרשת, שמתחרה במטומי, תקבל 5% מניות ג'ובוקיט, לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר. ג'ובוקיט, שהיו"ר שלה הוא דן חלוץ, מפעילה מספר אתרים פופולריים במיוחד בארה"ב

אסף גלעד 13:2408.04.14

רשת הפרסום הישראלית-הודית Ybrant, אחת המתחרות הישראליות הגדולות של מטומי, הודיעה שהשקיעה מיליון דולר בחברת מנועי החיפוש למשרות ג'ובוקיט - שהיו"ר שלה הוא הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.

Ybrant תקבל 5% ממניות ג'ובוקיט, לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר, פרמיה מהותית ביחס לשווי החברה בבורסה בתל אביב כיום, כ-9 מיליון דולר.

 

קובי ניזרי, נשיא Ybrant קובי ניזרי, נשיא Ybrant צילום: ענר גרין

ההשקעה נעשתה כחלק מעסקה גדולה יותר במסגרתה רכשה ג'ובוקיט את השליטה בשלושה אתרי אינטרנט אמריקאים המצויים בבעלותה של Viumba תמורת 8.75 מיליון שקל. המרכזי שבהם הוא אתר הבידור Ebaumsworld.com, אחד המתחרים האמריקאים של אתרי ההומור Cheezburger ו-Buzzfeed - שלו 20 מיליון גולשים בחודש, בעיקר מארה"ב.

 

בדירוג האתר Quantcast.com, מדורג Ebaumsworld.com במקום ה-154 בעולם, לפני Netflix.com, שמדורג במקום 164 ולפני Bloomberg.com, המדורג במקום 171. בנוסף, האתר worthofweb.com, שנמנה על קבוצת אתרים המעריכים שווי של אתרי אינטרנט בעולם לפי תעבורת הגולשים, מציין כי פוטנציאל ההכנסות השנתי של אתר Ebaumsworld.com יכול אף להגיע לכ-15 מיליון דולר בשנה.

 

בכוונת ג'ובוקיט להפוך את רשת האתרים שקנתה לפלטפורמה להפצת מנוע המשרות הפנויות שלה, המותאם בלאו הכי לצעירים וסטודנטים, הקהל המרכזי שפוקד אותם.

 

Ybrant תהנה מהסכם הפצת פרסומות וידאו על גבי האתרים שרכשה ג'ובוקיט. הסכם זה מעניק לה אקסקלוסיביות לתקופה של 30 חודשים עם אופציה להארכה של שנתיים נוספות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x