$
הייטק והון סיכון

סמסונג מקיימת מגעים לרכישת Shop Cloud ב-80 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה מערכת לניווט בתוך מבנים בעלת דיוק של פחות ממטר. היא נשענת על חיישני הסמארטפון בלבד - המיקרופון, מד התאוצה, הג'יירוסקופ ועוד. עד כה הושקעו בחברה 700 אלף דולר

אסף גלעד 19:4502.04.14

סמסונג מעוניינת לרכוש את Shop Cloud הישראלית, שפיתחה מערכת לניווט בתוך בניינים המתבססת על חיישני הסמארטפונים. כך חשף היום (ד') הבלוג גיקטיים.

ככל הנראה, סכום הרכישה עומד על כ-80 מיליון דולר - החזר נאה מאוד על 700 אלף הדולר שגייסה החברה רק לפני כשנה וחצי לפי רישומיה במאגר המידע IVC. הרכישה מנוהלת לפי ההערכה על ידי חטיבת המובייל של סמסונג.

 

ניווט בתוך מבנים: היעד הבא של סמסונג ניווט בתוך מבנים: היעד הבא של סמסונג צילום: ניצן סדן

 

שופ קלאוד, חברה צעירה שהוקמה רק לפני שנתיים ומעסיקה בתל אביב 15 איש, פיתחה טכנולוגיה שמבוססת על חיישני הטלפון: מיקרופון, ג'יירוסקופ, מד התאוצה ואפילו חיישני המצלמה. היא מאפשרת איכון ברמה מדויקת של פחות ממטר ומסייעת אגב כך במיפוי מבנים מבפנים - ביניהם מרכזי קניות.

 

המודל העסקי שלה, ככל הנראה, בנוי על מכירת שירות לעסקים המספק להם מפות ותקשורת עם בעלי סמארטפונים סמוכים. שופ קלאוד מתחרה כיום בחברה ישראלית נוספת, Navin, בוגרת תחרות הסטארטאפים של 'כלכליסט' ומאיץ הסטארט-אפים של מיקרוסופט.

 

הנהנים העיקריים מהרכישה יהיו היזמים גיל דבורה, גלעד וקסמן ומיכאל בר זאב, כמו גם המשקיעים הפרטיים בחברה - שלומי גבאי וג'רמי מון, משקיע פרטי מניו זילנד, לשעבר מנכ"ל רשת הביגוד Icebreaker Clothing.

 

בחברת שופ קלאוד בחרו שלא להגיב לידיעה. מסמסונג לא נתקבלה תגובה.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x