$
חדשות טכנולוגיה

עליבאבא פונה לאופליין, קונה רשת חנויות ב-692 מיליון דולר

הרשת, Intime Retail, היא אחת הקמעונאיות הגדולות ביותר בסין. מטרת הרכישה: לחבר בין החנויות המקוונות של עליבאבא ובין באי החנויות הפיזיות. שתי החברות ישיקו פרויקט שישלב סמארטפונים ושירותים מקוונים בקנייה בסניפים

נמרוד צוק 13:2431.03.14

לקראת ההנפקה המדוברת שלה בארה"ב, מבצעת ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא מבצעת מהלך לא צפוי: החברה המשקיעה 692 מיליון דולר בחברת Intime Retail, אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות במדינה שמפעילה סופרמרקטים וקניונים.

מטרת ההשקעה, שתתן לעליבאבא 26% בעלות בחברה תוך שלוש שנים, היא לחבר את עסקי המסחר האלקטרוני שלה לקהל הקונים שמגיע לסניפי הרשת. העסקה מתחלקת למניות בשווי 214 מיליון דולר ולאגרות חוב בנות המרה בשווי 478 מיליון דולר, אותן תוכל עליבאבא להמיר למניות עוד שלוש שנים.

 

כחלק מהעסקה יקימו השתיים מיזם משותף שיסייע לקונים להיעזר בסמארטפונים שלהם בעת הביקור בחנויות פיזיות ויאפשר למצוא פריטים לקניה, ארוחות במסעדות ומוצרים ושירותים אחרים באמצעות הטלפון, בסביבה הקרובה למשתמש. עליבאבא תחזיק כ-80% מהמיזם.

 

מטה עליבאבא בסין מטה עליבאבא בסין צילום: בלומברג

 

מסע הקניות של עליבאבא

 

בחודשים האחרונים הוציאה עליבאבא לא פחות מ-2.7 מיליארד דולר ברכישות והשקעות, שהופנו לתחומים מגוונים כגון שרותי צ'ט, חברות מדיה וטכנולוגיות מיפוי. בין ההשקעות אפשר למנות קניית אחזקות של 804 מיליון דולר בחברת הפצת הסרטים והסדרות ChinaVision, שהקנו לעליבאבא שליטה בחברה, והשקעה של 361 מיליון דולר בענקית האלקטרוניקה האייר כחלק ממיזם משותף.

 

מניע נוסף מאחורי העסקה עשוי להיות נסיון לבלום את הכניסה של המתחרה Tencent לטריטוריה של עליבאבא. Tencent רכשה לאחרונה את JD.com, אתר המסחר האלקטרוני השני בגודלו בסין, כאשר הרכישות שביצעה עליבאבא נראות כנסיון להשיג דריסת רגל גדולה יותר בתחומי הבידור והמדיה החברתית בהם שולטת Tencent.

 

הנפקה של עליבאבא עשויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה בבורסה אמריקאית - על פי ההערכות, החברה מעוניינת לגייס כ-20 מיליארד דולר על פי שווי של 150 מיליארד דולר, יותר מ-16 מיליארד הדולרים שגייסה פייסבוק ב-2012 ומההנפקה של ויזה ב-200 שגייסה19.7 מיליארד. ההנפקה תתבצע כפי הנראה ב-NYSE.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x