$
חדשות טכנולוגיה

מריסה מאייר מנסה להיפרד ממיקרוסופט

מנכ"לית יאהו פגשה את סאטיה נאדלה, מנכ"ל ענקית התוכנה - במטרה לדון בסיום החוזה בין שתי החברות בתחום החיפוש. לפי החוזה, יאהו נדרשת להשתמש בבינג כמנוע החיפוש שלה עד 2019, מה שפוגע ברווחיה

נמרוד צוק 11:3723.03.14

יאהו רוצה להחזיר הביתה את תחום החיפוש: בפגישה שנערכה בין מנכ"לית יאהו מאריסה מאייר למנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, ביקשה מאייר לסיים את החוזה בין שתי החברות שמחייב את יאהו להשתמש בבינג של מיקרוסופט כמנוע החיפוש שלה. כך מדווח בלוג הטכנולוגיה re/code. לא ידוע מה היתה תשובתו של נאדלה, ושתי החברות נמנעו מתגובה רשמית לפרסום.

מאחורי הבקשה עומדים שני גורמים: צניחת נתח השוק של יאהו בתחום החיפוש ב-14% במהלך השנה האחרונה והחלטה אסטרגית של מאייר להחזיר את החברה למקום משמעותי בענף. נתח השוק של יאהו בתחום מנועי החיפוש בארה"ב עמד על 10.4% בלבד בפברואר האחרון, לעומת 67.6% לגוגל ו-18.3% למיקרוסופט, על פי נתוני קומסקור. לנתח השוק המצטמצם היתה השפעה על השורה התחתונה: הכנסותיה של יאהו מפרסום צמוד חיפוש ירדו מ-.1.89 מיליארד ב-2012 ל-1.74 מיליארד ב-2013.

 

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו צילום: איי אף פי

 

החוזה בין שתי החברות נחתם ב-2009, לעשר שנים, במהלכן מתחייבת יאהו להשתמש באופן בלעדי בטכנולוגיות החיפוש והפרסום של מיקרוסופט. מאז מונתה מאייר למנכ"לית יאהו היא מנסה לבטל או לצמצם את ההתקשרות, שמונעת מיאהו את האפשרות להפוך שוב לשחקנית משמעותית בתחום, בראייתה של מאייר. באוקטובר האחרון היא ניסתה לעצור את מימוש השלב האחרון שלו - הטמעת שיתוף הפעולה במהדורות המקומיות של יאהו בטייוואן ובהונג קונג, אבל בית המשפט כפה עליה לקיים את החוזה.

 

האם תרכוש יאהו את בינג?

 

האסטרטגיה של מאייר כוללת מספר יוזמות הקשורות בחיפוש תחת הכותרת "שלושת ה-S", שהם קיצור ל-Stream, Shopping ו-Search. אחת מהן, שמתמקדת בטכנולוגיות החיפוש עצמן, מכונה Fast Break. יוזמה אחרת בשם Curveball עוסקת בצד של הצגת הפרסומות לצד התוצאות. החברה מפתחת טכנולוגיות חדשות בתחומי החיפוש במובייל והחיפוש הקונטסקטואלי, והיא מגייסת מהנדסים ורוכשת חברות סטארט-אפ שקשורות לשני התחומים, בהם היא יכולה להתקדם ללא תלות בהסכם עם מיקרוסופט.

 

אפשרות נוספת שעלתה כפי הנראה בשיחות בין שתי החברות היא כי יאהו תרכוש את בינג מידי מיקרוסופט ותהפוך לספקית שירותי החיפוש עבור האחרונה, אבל במיקרוסופט לא מתלהבים מהרעיון, על פי מקורות בחברה, מאחר ומנוע החיפוש נתפס כנכס מרכזי שמשולב בשרותים מרכזיים אחרים שלה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x