• תפריט
אינטרנט

חדש מ-Getty Images: תמונות בחינם ולכולם

מאגר התוכן של סוכנות הצילום, שכולל 80 מיליון תמונות ו-50 אלף שעות וידאו, היה זמין עד עתה רק בתשלום. חלק גדול מן המאגר יהיה זמין לשימוש חופשי באמצעות קוד הטמעה - שבעתיד גם יציג פרסומות ויאסוף מידע על הגולשים

נמרוד צוק 12:2306.03.14

סוכנות הצילום הוותיקה גטי אימג'ס, שמתפרנסת ממתן גישה בתשלום למאגרי הצילומים שלה לאלפי חברות וגופי מדיה, החליטה על שינוי גישה רדיקלי: מעתה יהפוך חלק גדול ממאגר התמונות שלה פתוח לשימוש חופשי, באמצעות קוד הטמעה שיוסיף לינק לאתר החברה מתחת לתמונה.

הקוד יאפשר הטמעה בבלוגים לצד אופציה לפרסום מהיר ברשתות חברתיות כמו טוויטר וטאמבלר.

הפצת תכנים באמצעות קוד הטמעה היא פרקטיקה שכיחה באתרי וידאו כמו יוטיוב או וימאו. גם במאגרי צילומים המבוססים על תוכן גולשים כמו פליקר אפשר להשתמש בתמונות בצורה דומה, במידה ויוצר התמונה בחר לאפשר זאת - אבל היא פחות מקובלת באתרים שמחזיקים בחומרים מקוריים ומתפרנסים ממכירת זכויות שימוש בתשלום.

 

תמונות להמונים. אתר גטי אימג'ס תמונות להמונים. אתר גטי אימג'ס צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

התכונה החדשה, עם זאת, לא מיועד ללקוחות שזקוקים לעותקים ברזולוציה גבוהה ולאפשרות לחתוך את התמונה בגדלים שונים ולשבץ אותה במיקומים שונים באתר, אלא יותר לבלוגים קטנים ומשתמשים במדיה החברתית.

 

מקור רווח חדש

 

מלבד הסיכון באבדן חלק מהלקוחות שעד כה שילמו ויעדיפו מעתה להשתמש בקוד הטמעה בחינם, התכונה החדשה חושפת את גטי לסכנה גדולה יותר של גניבת חומרים באמצעות צילום המסך, מאחר וניתן לצפות בכל התמונות ללא כיתוב Watermark שמעיד על בעליו. בחברה, עם זאת, לא מודאגים במיוחד, מאחר וכבר היום ניתן למצוא חומרים רבים מהמאגר ללא הסימן באתרים אחרים ולעשות בהם שימוש לא מורשה. בגטי סבורים כי האופציה החדשה תגרום לרבים מהמשתמשים הפיראטים לעבור להשתמש בה, וכך תחזיר את השליטה בהפצת התכנים וביכולת לייצר באמצעותם הכנסות לידי החברה.

 

בשלב הראשון, קוד ההטמעה מציג קרדיט לחברה ולצלם בלבד, כאשר התמונה משמשת כקישור לעותק המקורי במאגר התמונות - אבל בעתיד מתכננת החברה להשתמש בו כדי להציג לצד התמונה פרסומות ולאסוף מידע על הצופים, וכך לייצר באמצעותו הכנסות נוספות.

 

"גם בתעשיית המוזיקה התרחש תהליך דומה - לפני שהופיעו שירותים כמו אייטיונס וספוטיפיי, משתמשים היו במצב בו הם כמעט הוכרחו לעשות את הדבר הלא נכון ולשתף קבצים. היום אפשר לראות איך יוטיוב משתמשת בפרסומות כדי ליצור הכנסות מסרטונים שמוטמעים באתרים אחרים, ואולי המודל הזה יתאים גם לנו", אמר קרייג פיטרס, מנהל פיתוח עסקי בחברה, בראיון לאתר The Verge.
אין תגובות
בטל שלח