$
הייטק והון סיכון

Appsflyer גייסה 7.1 מיליון דולר בהובלת מאגמה ופיטנגו

החברה מפתחת כלים למדידת יעילות קמפיינים פרסומיים במובייל, שמבוססים על קוד האפליקציות ולא על התקנת קבצי קוקיז. בגיוס השתתפו גם משקיעים פרטיים, ביניהם יגאל יעקובי ואייל גורה

אסף גלעד 16:0105.03.14
הסטארט-אפ הישראלי אפספלייר (Appsflyer), שפיתח מערכת למדידת יעילות קמפיינים פרסומיים במובייל מגייס 7.1 מיליון דולר בהובלת הקרנות הישראליות מאגמה ופיטנגו. בגיוס השתתפו משקיעים פרטיים ביניהם יגאל יעקובי ואייל גורה - עד לאחרונה שותף בפיטנגו - וכן משקיעים פרטיים מארה"ב. איתן בק מפיטנגו הצטרף לדירקטוריון החברה בעקבות ההשקעה.

המערכת של החברה מאפשרת למשרדי פרסום, בעלי מותגים ומפתחים לגלות כמה משתמשים הגיעו אליהם מכל מקור מדיה, מפרסום ממומן במנועי החיפוש, קידום אורגני (SEO) ופרסום בפייסבוק ובטוויטר.

 

עובדי Appsflyer עובדי Appsflyer צילום: עמית שעל

 

האפליקציות מזמינות את המשתמש

 

אפספלייר מספרת עבור המפרסמים מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם. האם הגיעו מחיפוש בגוגל, מודעת פרסום ברשת, דיוור ישיר למייל או מטעם חברות אחרות, חלקן ישראליות, שעוסקות בהפצת אפליקציות כמו איירון סורס או אייבריו. לאחר גילוי המקורות מהם מגיעים המשתמשים הרווחים, יכולה החברה לעודד את המפרסם להשקיע יותר בערוצי הפרסום הרווחים. בכך, מחליפה אפספלייר את קבצי הקוקיז כמנגנון רלוונטי למובייל שמודד את אפקטיביות הפרסום.

 

במקום להתקין קבצים, אפספלייר מתמקדת ב'נייטיב קוד' בטלפונים מבוססי אנדרואיד או בקוד ה-Objective C באייפון ובכך יכלה לבצע מעקב אחר שימוש באפליקציות והורדה שלהן ולהפעיל מנגנון רה-טרגטינג. כלומר, לעודד משתמש שהוריד אפליקציה להשתמש בה בתכיפות גבוהה על ידי שליחת הודעות שמעודדות אותו לעשות כן.

 

AppsFlyer מנטרת כיום קמפיינים פרסום במובייל בשווי של כחצי מיליארד דולר. במהלך שנת 2013 גדלה התעבורה שלה פי 80, והחברה עוקבת כיום אחר כמיליארד התקנות של אפליקציות מובייל מדי שנה. החברה עברה לרווחיות בשנה שעברה, וכחלק מתהליך גיוס ההון היא פותחת משרדים בניו יורק, בסן פרנסיסקו ובסין. החברה מעסיקה כיום 14 עובדים, מרביתם במשרד בהרצליה פיתוח.

 

טביעת אצבע דיגיטלית

 

לשירותי אפלפלייר יישומים רבים. לדוגמה, שת"פ עם אפליקציית הזמנת פיצות: במקרה זה, החברה יכולה להורות לרשת הפרסום של פייסבוק להציג למשתמש שהוריד את אפליקציית המשלוחים פרסומת לפיצה. לאחר מכן יודעת אפספלייר מה עשה המשתמש בעקבות החשיפה לפרסום. פלטפורמת ניתוח התנהגות המשתמשים שלה יודעת לנתח עד 30 יום לאחור את הקשר בין חשיפה למודעות בפייסבוק, בטוויטר או בגוגל על המובייל לבין ביצוע פעולות כמו קנייה או השארת פרטים.

 

איך זה עובד? אפספלייר מטמיעה קוד תוכנה (SDK) באפליקציות ומאפשרת להן לעבוד עם כמעט כל רשת פרסום למובייל ('אד נטוורק'), רבות מהן ישראליות: אאוטבריין, אינראקטיב, סופרסוניק אדס, מטומי, טפטיקה, Ybrant, StartApp וכן רשתות הפרסום של גוגל ופייסבוק.

 

בצורה זו יכולים בעלי האפליקציות שהטמיעו את ה SDK לדעת כיצד התנהגו המשתמשים לאחר ההורדה בפעולות הכרוכות באפקט של הפרסום. את המידע הזה שולה אפספלייר מכל אחת מרשתות הפרסום ובכך היא יכולה להתחקות אחר פעולות המשתמש: האם צפה במודעה, האם הוריד בעקבותיה אפליקציה, האם החליט שלא ללחוץ ומאילו מכשירים הוא גולש. בכך מייצרת אפספלייר מעין 'טביעת אצבע' של התנהגות המשתמש על גבי הענן.

 

מנועי החיפוש מביאים משתמשים שלא ישובו

 

אחת המסקנות אליה הגיעה החברה היא כי מנועי חיפוש מביאים משתמשים רבים, אך כאלה שאינם נוטים לבצע קניות או פעולות נוספות. מצד שני, פלטפורמות תמריצים כמו למשל זו של סופרסוניק אדס הישראלית מביאה שיעורי המרה גבוהים, אבל כאלה שמשתמשים באפליקציה פעם אחת ודי. ההכנסות של אפספלייר, שכבר הפכו אותה לחברה רווחית ונמדדות במליוני דולרים בודדים, מגיעים לה על כל התקנה של אפליקציה כתוצר של הקמפיינים שהיא מנטרת.

 

לחברה שתי מתחרות עיקריות: AD-X הבריטית ו-HasOffers האמריקאית, שמתחרות ביניהן על מפרסמים באפליקציות מובייל. אפספלייר מהווה גם שותפה מרכזית של פייסבוק במדידת יעילות הפרסום שלה והיחידה בישראל שמבצעת בדיקה שכזו.

 

בין היתר, משתמשים ב-SDK של אפספלייר אפליקצית הוול סטריט ג'ורנל, משחקי Sega ,Foursquare, Mail.ru, Baidu וכן אפליקציות של חברות ישראליות כגון Tabtale, Dragonplay, Pacific Interactive, Moovit וכן ידיעות טכנולוגיות וישראכארט.

 

את החברה הקים אורן קניאל (מנכ"ל), יוצא אינטל, ווראז ואוויה, יחד עם רשף מן (סמנכ"ל טכנולוגיות) יוצא ג'ג'ה שנרכשה על ידי טלפוניקה. לפני הסבב הנוכחי גייסו השניים סבב סיד ראשוני של פחות ממיליון דולר בהובלת קרן מאגמה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x