$
מכשירים ומדריכים

גבירותי ורבותי, מהפך: טאבלטי האנדרואיד עקפו את האייפד

מחקר של גרטנר גילה כי במהלך 2013 נמכרו 195 מיליון מחשבי לוח ברחבי העולם, מהם 62% מריצים את מערכת ההפעלה הפופולרית של גוגל. זאת, אחרי שאפל שלטה במכירות בקטגוריה זו מאז הושק האייפד

ניצן סדן 13:2003.03.14

מהפך משמעותי בשוק המובייל: מכירות טאבלטי האנדרואיד עקפו את מכירות האייפד של אפל במהלך 2013. כך, לפי דו"ח שפרסמה חברת המחקר גרטנר הבוקר (ב').

לפי נתוני החברה, נמכרו 195 מיליון טאבלטים ברחבי העולם, מהם 121 מיליון (62%) הם מכשירי אנדרואיד – לעומת 70 מיליון אייפדים מכל הדגמים (36%). בתחתית הטבלה ניתן למצוא את טאבלטי ווינדוס 8, שמחזיקים רק ב-2% מהשוק.

 

לנובו מזנקת, אמזון דורכת במקום

 

בשנה שעברה הובילה אפל את הטבלה, עם מכירות של 53% משוק הטאבלטים לעומת 46% מכשירי אנדרואיד. להערכת גרטנר, את הכף היטו תכונות חדשות שהוצגו בטאבלטי אנדרואיד, בדמות מסכים משופרים, שירותים מקוונים נרחבים וחינמיים וכמובן מחיר זול משמעותית משל מוצרי אפל.

 

שוק הטאבלטים מתרחב שוק הטאבלטים מתרחב

 

כשבוחנים את מכירות המכשירים בחלוקה ליצרניות, אפל עדיין שולטת בכיפה: 70 מיליון אייפדים הם נתון מכובד מאוד. אחריה, כרגיל, ניצבת סמסונג עם מכירות של 37 מיליון טאבלטי גלקסי טאב ונוט (19% מהשוק). את המקום השלישי קטפה אסוס, עם מכירות של 11 מיליון יחידות ו-5.6% מהשוק.

 

דווקא אמזון, שמכשירי הקינדל fire שלה לדורותיהם היוו מכפיל כוח משמעותי למכירות מכשירי האנדרואיד, לא הציגה נתוני מכירות מרשימים: הקינדל Fire HD מחזיק ב-4.8% מסך המכירות בלבד (9.4 מיליון מכשירים). אמנם מדובר בצמיחה במכירות אך הנתח הכולל שלה בשוק נמוך במעט משל השנה שעברה, בשל הצמיחה בגודלו של השוק.

 

במקום החמישי ניצבת לנובו הסינית, שמכרה 6.5 מיליון טאבלטים ומחזיקה ב-3.3% משוק מחשבי הלוח. זו האחרונה מציגה נתוני צמיחה מרשימים מאוד: מכירות טאבלטיה זינקו ב-198% תוך שנה בלבד.

 

פרשנות: האם לאפל יש סיבה לחשוש?

 

המהפך במכירות עדיין אינו בעייתי במיוחד עבור אפל, שכן מפתחים רבים עדיין מעדיפים את הפלטפורמה שלה עבור האפליקציות שלהם, בעיקר בשל מכירות האייפד ופוטנציאל רווח שנחשב לגדול יותר; משתמשי iOS רגילים לרכוש אפליקציות ולא להוריד אותן בחינם, מה שמעשיר את אפל ואת המפתחים כאחד.

 

הצמיחה בתפוצת טאבלטי האנדרואיד צפויה לתרום בשלב זה, בעיקר לגוגל עצמה: מדובר בצמיחה בחשיפה הפוטנציאלית של המודעות שמוצגות ביישומים דרך פלטפורמת הפרסום שלה. מבין יצרניות האנדרואיד, סמסונג אמנם מובילה במכירות אך מכשיריה האחרונים לא מציגים יתרונות טכנולוגיים או עיצוביים על פני המתחרים, ומכך ניתן להסיק כי כנראה שלמאמצי השיווק והפרסום שלה תפקיד מרכזי בהצלחתה. דווקא לנובו, שבחרה בתצורה מודולרית למחשבי הלוח שלה ומציגה נסיקה מהירה במכירות עשויה להיות המתחרה הקשוחה של סמסונג ואסוס על כתר טאבלטי האנדרואיד בשנה הבאה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x