$
אינטרנט

הורים בארה"ב: פייסבוק עדיין הופכת תמונות של ילדינו לפרסומות

על אף שהרשת החברתית ביטלה את תוכנית הפוסטים הממומנים שמשתמשים בתוכן שהעלו גולשים, נודע כי עדיין מופיעות תמונות של קטינים במסגרת קמפיינים. לטענת ההורים מדובר במהלך שנוגד חקיקה מקומית

עומר כביר 13:2016.02.14
קבוצת הורים וארגונים להגנת ילדים בארה"ב עתרו בסוף השבוע שעבר לבית משפט פדרלי לערעורים נגד פייסבוק, בטענה שהרשת החברתית עושה שימוש בתמונת ילדים בפרסומות ללא הסכמה - ובניגוד לחוקי מדינות בארה"ב. זאת, לאחר הסכם טיעון שהושג עם הרשת החברתית בעקבות תביעה מ-2011.

העתירה נולדה בעקבות הסכם טיעון שהושג עם פייסבוק סביב פרשת הסיפורים הממומנים (Sponsored Stories) - שירות פרסומי שהציג בפיד של המשתמש פוסט או קישורים לעמודים מסחריים, בהתאם לפעולות שביצעו חבריו -  למשל ביצוע לייק, לעתים לצד שם המשתמש ותמונתו.

 

ב-2011 הוביל השירות להגשת תביעה ייצוגית נגד החברה. זו נסגרה באוגוסט שעבר בעסקת טיעון, במסגרתה שילמה פייסבוק פיצויים בסך 20 מיליון דולר והתחייבה לספק למשתמשים שליטה רחבה יותר באופן שבו התכנים שלהם משותפים.

 

הרשת החברתית משתמשת בפעילות קטינים בה כאמצעי קידום ופרסום הרשת החברתית משתמשת בפעילות קטינים בה כאמצעי קידום ופרסום צילום: shutterstock

 

הלייק הפך את הצעירה למפרסמת

 

בחודש שעבר הודיעה פייסבוק על ביטול הסיפורים הממומנים כמוצר פרסום נפרד, ושילוב התכונות שאפיינו אותם בכלל מוצרי הפרסום של החברה – ובכך למעשה הרחיבה את תפוצת המוצר הבעייתי תוך שהיא יוצרת מצג שווא של מחיקתו.

 

כעת טוענים התובעים שהסדר הטיעון שנחתם באוגוסט עדיין מתיר לפייסבוק לעשות שימוש בתמונות ילדים ללא קבלת אישור מתאים. הורים יכולים אמנם לבקש מהרשת החברתית להסיר תמונת ילד מסיפור ממומן - אך לדבריהם, על פייסבוק להימנע מלהציג את התמונה מלכתחילה ללא אישור מתאים.

 

"לפי הסדר הטיעון, כדי להשתמש בפייסבוק יש לאשר לרשת החברתית לעשות את השימוש הזה בתמונות", אמר לוושינגטון פוסט פרקליט ארגון Public Citizen, סקוט מייקלמן. “במובן מסוים, המצב גרוע יותר משהיה לפני הסדר הטיעון, כי פייסבוק לא צריכה לשנות את הפעילות שלה ועכשיו יש לה מסמך משפטי שמגן עליה מפני תביעות נוספות".

 

אחת התובעות, מרגרט בייקר מברוקלין, סיפרה שבתה בת ה-15 הופתעה לגלות שתמונתה הופיעה בפרסומות של להקה, שעשתה לייק לעמוד שלה. הנערה מעולם לא חשבה שהפעולה הזו מתירה לפייסבוק להפוך אותה לדוברת וירטואלית של הלהקה בפרסומות שמוצגות לחבריה. לדברי התובעים, נוהג זה מפר חוקים של כמה מדינות בארה"ב, דוגמת קליפורניה, פלורידה וניו יורק, שאוסרים על שימוש בתמונת קטין ללא הסכמת הורה.

 

פייסבוק: ההסדר מעניק שליטה למשתמש

 

מפייסבוק נמסר בתגובה לוושינגטון פוסט: “ההסדר הטיעון, שאושר על ידי בית המשפט, מספק הטבות משמעותיות לכל משתמשי פייסבוק, כולל בני נוער והוריהם, ומרחיק לכת יותר מכפי שעשתה כל חברה אחרת על מנת לספק ללקוחות שקיפות ושליטה בשימוש שנעשה במידע שלהם בפרסומות. אותם טיעונים הועלות ונדחו על ידי בית המשפט בשנה שעברה, ועשרות קבוצות מכובדות ממשיכות לתמוך בהסדר הטיעון".

 

 אם אתם רוצים למנוע מפייסבוק לעשות שימוש בלייקים ובתמונות שלכם בפרסומות, יש לנו מדריך מצוין שמסביר איך לעצור אותה בארבעה צעדים פשוטים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x