• תפריט
אינטרנט

מריסה מאייר מציגה: האטומים של החדשות באינטרנט

מנכ"לית יאהו חשפה שירות חדשות מתקדם שמתבסס על אוסף שירותים מקוונים, מגזינים דיגיטליים בתחומי הטכנולוגיה והאוכל ותוכן שיווקי בטאמבלר במקום מודעות סטנדרטיות. באירוע יאהו בתערוכת CES השתתפו גם כוכבי SNL ומגישת החדשות קייטי קוריק

הראל עילם, לאס וגאס 09:3408.01.14
מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו ואחת מהנשים החזקות בתעשיית השירותים המקוונים, העבירה היום (ג') את אחת ההרצאות המרכזיות והצבעוניות ביותר בתערוכת האלקטרוניקה CES.

על הבמה היא ארחה את הקומיקאים קינן תומפסון וססילי סטרונג מסדרת "סאטרדיי נייט לייב" שביצעו מערכון חריף על עולם הטכנולוגיה, העיתונאים קייטי קורק - מנחת CNN לשעבר - ודוויד פוג, היזמים הצעירים דיוויד קארפ מייסד טאמבלר וניק ד'אלוסיו, והזמר המפורסם ג'ון לג'נד ששר עבור הקהל את here comes the sun של הביטלס. מאייר עצמה כמעט ולא נכחה על הבמה, והתמקדה בעיקר בהצגת החזון של החברה וכל הדוברים השונים.

מריסה מאייר באירוע יאהו מריסה מאייר באירוע יאהו צילום: הראל עילם

 

תוכן שיווקי רלוונטי במקום פרסומות כלליות

 

ההכרזות הגדולות ביותר באירוע היו של כלי פרסום חדש שמאגד את כל ערוצי הפרסום החדשים והישנים של יאהו על גבי כל אתריה, מנוע החיפוש שלה ואתרים שותפים, אפליקציית חדשות חדשה, וכן השקה מחודשת של שני אתרי תוכן קיימים של יאהו במתכונת של מגזינים דיגיטליים - אתר שיתמקד במזון, ובחדשות טכנולוגיה. מאייר גם הודיעה כי יאהו רכשה את aviate, כלי המאפשר למשתמשים לנהל את הגישה לכל האפליקציות שלהם בצורה נוחה.

 

 

האתרים החדשים מעוצבים בסגנון המזכיר את פליפבורד - עם דגש על תכנים קלילים ונוחים לעיכול, ולא מעט תמונות. את אתר הטכנולוגיה יערוך דיוויד פוג, לשעבר עורך ב"ניו יורק טיימס", שהתחייב כי האתר יכתב לקהל הרחב. "קצב ההתקדמות הטכנולוגית מאיץ, ורוב האנשים לא מבינים מה קורה. האם שואלים איך למחוק תמונות, איך לשדרג את המחשב שלהם. אנחנו נכתוב עבורם, בשפה יומיומית".

 

 

התמונות ישאבו בין השאר מאתר התמונות של פליקר, ואילו חלק מהתכנים יהיו מטאמבלר, פלטפורמת המיקרו-בלוגינג שיאהו רכשה השנה תמורת יותר ממיליארד דולר. טאמבלר תציע פלטפורמת מוניטיזציה חדשה שתאפשר למפרסמים לקדם תכנים ביותר ערוצים, דבר שלפי קארפ מגדיל את החשיפה של התכנים פי אלף. חלק מהתכנים הפרסומיים האלו ידחפו לאתרי התוכן החדשים. האתרים לא יציגו פרסומות, אלא במקום זאת יכילו תוכן פרסומי שיהיה רלוונטי לקוראים - כגון מתכונים באתר המזון.

 

האטומים שמרכיבים שירות חדשות

 

קוריק תנהל את מחלקת החדשות של יאהו, שקיבלה שדרוג משמעותי בזכות אפליקציה חדשה מבית היזם הצעיר ד'אלוסיו, שגם את החברה שלו יאהו רכשה במהלך 2013. ד'אלוסיו, בן 18 בלבד, פיתח את news digest, אפליקציית מובייל שתציע לאנשים דרך לקרוא במהירות את החדשות המרכזיות. החדשות יבחרו ויערכו על ידי אנשים. לפי קוריק, מאייר מחוייבת לשמירת ערכי העיתונות ודגש על תכנים ברמה גבוהה.

 

 

קוריק הסבירה כי עולם החדשות השתנה מהקצה אל הקצה: "אתה כבר לא תלוי בעורך שמחליט מה מעניין ומה לא. חדשות נמצאות בכל מקום וזמינות בכל רגע. כל אדם עם טוויטר יכול להיות עיתונאי". אבל התוצאה, לפיה, הוא שטפון של מידע. היא הוסיפה כי היא מעוניינת לנצל את החשיפה הבינלאומית של יאהו על מנת לראיין ולהכיר אנשים חשובים מכל העולם.

 

מאייר וקייטי קוריק מאייר וקייטי קוריק צילום: הראל עילם

 

ד'אלוסיו הסביר כי האפליקציה החדשה תעבוד על "אטומים" - אלמנטים בודדים כגון פסקת תוכן, כותרת, מפה, אינפוגרפיקה, תמונה או סרטון. עורכי החדשות של יאהו יציעו עדכונים דו-יומיים עם מספר כותרות נבחרות, כאשר ניתן לדפדף בין הכותרות או להכנס ולקרוא תקציר של כל חדשה. כל ידיעה תורכב ממספר אטומים ממספר רב של אתרים, סיכום של האירוע ממספר זוויות ועם מספר מקורות מידע, תמונות וכו'. בדומה לויקיפדיה, בתחתית כל כתבה יהיה ניתן למצוא רשימה של מקורות, וקוראים מעוניינים יוכלו לקרוא עוד על כל אירוע. האפליקציה זמינה להורדה כבר היום.

 

לכוון את הקמפיין

 

מאייר ציינה כי לאתר יש כבר כ-400 מיליון משתמשים פעילים, וטענה שיאהו הוא המותג השני בחוזקו בארה"ב אחרי דיסני. במטרה להמשיך ולשפר את מצב החברה, היא הציגה כלי פרסום חדש - שיאגד את כל כלי הפרסום ובורסת הפרסומות של החברה תחת גג אחד. מפרסמים יוכלו לרכוש קישורים ממומנים במנוע החיפוש, לקדם פוסטים בטאמבלר, לדחוף תכנים לאתרי יאהו ולאתרים אחרים ולרכוש שטחי פרסום לבאנרים, בעזרת כלי אחד שיאגד גם את כל יכולות ניתוח תעבורת הגולשים של החברה.

 

הכלי גם ישודרג עם אפשרות למקד את כל קמפיין הפרסומות לקהלים ספציפיים, לפי תחומי עניין, גיל ועוד. זה חלק מהמאמץ של יאהו, לפי מאייר, ליצירת פרסומות רלוונטיות ומעניינות יותר - מאמץ שלפיה נושא תוצאות גם בשורת הרווח של החברה.

 

הכתב הוא אורח CEA בתערוכה

תגובה אחת
בטל שלח
  • הישראלי והמפסק- גאווה ישראלית.
    איש העסקים רונן אפלקר אשר פיתח את המפסק המפורסם אשר מחליף את כל גודל ארון החשמל.
    רונן פיתח והקים מערכת אשר פורצת בשלל רחבי העולם, פריצת דרך בעולם האלקטרוניקה והטכנולוגיה.
    מומלץ לקרוא על המפסק המפורסם
    IGH GREEN POINT.
    (08.01.14)