$
חדשות טכנולוגיה

רשמית: מכשירי האייפון מגיעים לצ'יינה מובייל בחודש הבא

העסקה של אפל עם ספקית הסלולר הגדולה בעולם צפויה להגדיל את הנתח שלה בשוק הסלולר במזרח; לפי הערכות, המכירות של שני דגמי האייפון במדינה צפויות להגיע ל-15 עד 30 מיליון יחידות

נמרוד צוק 11:5423.12.13

שבועיים אחרי שקיומה פורסם, מאשרות היום אפל וצ'יינה מובייל - ספקית הסלולר הגדולה ביותר בעולם - את חתימת העסקה ביניהן לשיווק מכשירי אייפון במדינה. החוזה נחתם רשמית אתמול ושיווק המכשירים צפוי להתחיל ב-17 בינואר. ההזמנה המוקדמת תיפתח מחרתיים, ב-25 בדצמבר. הדגמים שיימכרו יהיו האייפון 5S וה-5C, במחירים שטרם פורסמו.

"סין היא שוק חשוב באופן יוצא מגדר הרגיל עבור אפל, ושיתוף הפעולה שלנו עם צ'יינה מובייל הוא הזדמנות להביא את האייפון ללקוחות רשת הסלולר הגדולה בעולם. משתמשי האייפון בסין הם קבוצה נלהבת שגדלה בקצב מהיר, ואנחנו לא יכולים לחשוב על דרך טובה יותר לקדם את השנה החדשה בסין מאשר לאפשר לכל לקוחות החברה שרוצים בכך לשים את ידם על אייפון חדש", אמר על העסקה טים קוק, מנכ"ל אפל.

 

טים קוק, מנכ"ל אפל, מבקר במפעל בסין טים קוק, מנכ"ל אפל, מבקר במפעל בסין צילום: בלומברג

 

"האייפון אהוב על מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ואנו יודעים שרבים מהלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו מחכים לשילוב המכשיר ברשת שלנו", אמר שי גוהואה, יו"ר צ'יינה מובייל. לדברי גוהואה, המכשירים יפעלו הן על רשת ה-3G של החברה והן על רשת ה-4G-LTE החדשה - ויציעו מהירויות גלישה גבוהות במיוחד.

 

המטרה: לצמצם את הפער שפתחו לנובו וסמסונג

 

לצ'יינה מובייל יש כ-760 מיליון לקוחות, מתוך 1.2 מיליארד משתמשי סלולר במדינה, כאשר 176 מיליון מתוכם משתמשים במכשירי 3G (נכון לאוגוסט 2013). לפיכך, ההסכם צפוי לספק לאפל את נקודת הזינוק הטובה ביותר להרחבת פעילותה בשוק הסיני.

 

עד כה הופצו מכשירי החברה בסין דרך שתי רשתות הסלולר הקטנות יותר, צ'יינה יוניקום וצ'יינה טלקום, ודרך משווקים פרטיים לא רשמיים. עד אוקטובר האחרון האייפון התקשה לכבוש נתח שוק משמעותי, בשל מחירו הגבוה יחסית לממוצע בשוק זה, בו מציעות יצרניות מקומיות של מכשירי אנדרואיד כמו חואווי, ZTE ו-CoolPad סמארטפונים בסיסיים בפחות מ-100 דולר. בעקבות השקת דגמי המכשיר האחרונים, עם זאת, הצליחה אפל לטפס למקום השלישי בשוק הסיני, עם נתח שוק של 12% ואחרי סמסונג ולנובו, על פי נתוני חברת המחקר Counterpoint. במהלך 2013 מכרה החברה 23 מיליון מכשירים בסין.

 

צ'יינה מובייל החלה להביע עניין בשיווק האייפון לאחר שראתה שהמכשיר גורם לה להפסיד לקוחות לשתי המתחרות, וכחלק מיוזמתה לדחוף לקוחות לרשת ה-4G החדשה שלה, שכבר פרוסה ב-16 ערים מרכזיות במדינה וצפויה להגיע במהלך 2014 ל-340 ערים. אפל, מצדה, מקווה שהכניסה האגרסיבית לשוק הסיני תעזור לה בחיזוק המכירות המדשדשות של האייפון 5C ובהשבת חלק מנתח השוק שנכבש על ידי מתחרות כמו סמסונג ו-LG. על פי תחזיות אנליסטים מ-Robert W. Baird ומ-Sanford C. Bernstein, ההסכם יאפשר לאפל להגדיל את היקף מכירות מכשירי האייפון במספר יחידות שינוע 15 ל-30 מיליון מכשירים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x