$
חדשות טכנולוגיה

הסטארט-אפ קרמבולה גייס 4 מיליון דולר מפיטנגו

החברה הישראלית שפיתחה טכנולוגיה אוטומטית לשילוב פרסום ותוכן בסרטוני וידאו חתמה באוגוסט האחרון על הסכם עם AOL. בעקבות הגיוס, תרחיב קרמבולה את פעילותה לניו יורק

מאיר אורבך 08:2805.12.13

חברת הסטארט-אפ הישראלית קרמבולה גייסה 4 מיליון דולר מקרן ההון סיכון פיטנגו. עד כה גייסה קרמבולה מיליון דולר מקרן Rutledge הסינגפורית ומכמה מיקרו-קרנות, ובהן פלאס ונצ'רס, 2b אנג'לס ואקספלור. כל משקיעי החברה השתתפו בגיוס.

קרמבולה (Carambola), בוגרת מאיץ הסטארט-אפים של 8200, פיתחה טכנולוגיה אוטומטית לשילוב של תכנים בסרטוני וידאו, בשונה ממרבית החברות בתחום שעושות זאת באופן ידני. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת שילוב של תכנים איכותיים למשתמש לצד פרסומות, על ידי סריקה של סרטוני הוידאו והוספה של שכבת מידע ופרסום בהתאם לסרטון.

 

מייסדי קרמבולה. מימין: רועי ברקת, יובל ברנר ורועי יניב מייסדי קרמבולה. מימין: רועי ברקת, יובל ברנר ורועי יניב

 

"קרמובלה מייצגת את התפיסה החדשה בתחום הפרסום בווידאו, בשוק שצומח במהירות. בימים אלה. הפלטפורמה של קרמבולה מייצרת קשר חיובי של הגולשים עם תוכן פרסומי, והופכת את תכני הווידאו לאינטרקטיביים ורלוונטיים עבור הגולש", אמר רמי ברכה, שותף מנהל בפיטנגו וחבר בדירקטוריון קרמבולה.

 

קרמבולה נוסדה על ידי יובל ברנר, רועי ברקת ורועי יניב. החברה שיושבת ברעננה מעסיקה כיום 10 עובדים ומתכוונת להתחיל בעקבות הכסף שגייסה לגייס 10 עובדים נוספים בתחום הפיתוח. בנוסף קרמבולה מקימה פעילות חדשה בניו יורק שאליה יעבור מייסד החברה ומנכל החברה כיום יובל ברנר "בניו יורק אנחנו מתכוונים לבסס את פעילות השיווק והמכירות שלנו שתעסיק בשלב ראשון חמישה עובדים נוספים", אמר ל"כלכליסט" יובל ברנר. את הפעילות בישראל ינהלו מייסדי החברה רועי יניב ורועי ברקת.

 

אחד מכל עשרה גולשים מקליק

 

באוגוסט האחרון דיווחה החברה על הסכם עם חברת AOL הנחשבת כיום למובילה בתחום תכני הוידאו שאינו של גולשים. "אנחנו מעמיקים את הנוכחות שלנו ב-AOL אנחנו נכנסים לקטגוריה חדשה של האופנה שאליה אנחנו נכנסים השבוע וכל חודש אנחנו נכנסים לעוד תחום בתכני הוידאו של החברה", אמר ל"כלכליסט" יובל ברנר. "נחשפנו למאות מיליוני גולשים מאז תחילת הפעילות עם החברה והחברה החלה לראות הכנסות ראשוניות מפעילות זו".

 

מוצר קרמבולה - מידע ותכנים נלווים לווידאו מוצר קרמבולה - מידע ותכנים נלווים לווידאו

 

אחת הסיבות ששכנעו את AOL להתעניין בטכנולוגיה הישראלית היא תוצאות הפיילוט שערכו החברות. הטכנולוגיה של קרמבולה הביאה לכך שאחד מכל עשרה צופים הקליק על השכבה האינטראקטיבית בכדי ללמוד עוד על הנושאים המופיעים בסרטון. כל אחד מהם בילה 25 שניות בממוצע יותר על כל סרטון, 60% מהם בחרו לשחק משחק טריוויה הקשור בו, לקרוא על עובדות מעניינות הקשורות בתוכן, לבצע קניות של פריטים מתוכו או לסייר בתפריט הראשי.

 

בנוסף ללינקים למקורות מידע, החברה מספקת תכנים מקוריים, כגון חידונים ומשחקים. "אנחנו יוצרים נדל"ן חדש של מונטיזציה עבור אתרי התוכן", אמר בעת חשיפת החברה ל'כלכליסט' יובל ברנר, מנכ"ל החברה. "אתרי התוכן נמצאים במצוקת נדל"ן של פרסום על גבי הוידיאו: מצד אחד יש ביקוש עצום מצד המפרסמים, מהצד השני הם לא רוצים לפגוע בחווית הצפייה. אנחנו מייצרים להם את הנדל"ן הזה דרך שירות שנותן לצופים תוכן, לא רק מודעות פרסום

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x