$
תקשורת

פלאפון וסלקום לא יוכלו להציע תעריפים נמוכים ללקוחות שנטשו

הבהרה שמפרסם משרד התקשורת מגבילה משמעותית את יכולתן של חברות הסלולר להחזיר במהירות לקוחות שעברו למפעילים החדשים

אופיר דור 19:4419.11.13

משרד התקשורת מגביל משמעותית את יכולתן של סלקום ופלאפון להחזיר בתוך כמה שעות לקוחות שנטשו אותן. הבהרה שמפרסם המשרד אוסרת על החברות הוותיקות להציע תעריפים נמוכים יותר כדי להחזיר את הלקוחות שנטשו.

 

מאז שנכנסו לשוק המפעילים הסלולריים החדשים – גולן טלקום ו-HOT mobile - והמפעילים הווירטואליים, הם מתלוננים על תופעתה שנקראת "Win Back". בחברות החדשות אומרים כי כמה שעות לאחר שלקוח סלקום או פלאפון עובר אליהם, הוא מקבל מהחברה הוותיקה הצעה מפתה, שכוללת השוואת התעריפים לאלו שקיבל מהמפעיל החדש, והטבות נוספות. 

 

ההוראה שפרסם משרד התקשורת אוסרת על חברות הסלולר לפנות ללקוחות שנטשו אותן ולהציע להם הטבות חריגות שאינן ניתנות ללקוחות חדשים; ההוראה מבוססת על איסור שקיים ברישיונות המפעילים הסלולריים על אפליה בין לקוח שנוטש וחוזר לבין לקוח חדש שמצטרף לחברה.

 

סלקום. בלי הטבות מיוחדות סלקום. בלי הטבות מיוחדות צילום: בועז אופנהיים

 

בראיון ל"כלכליסט" בספטמבר אמר מנכ"ל youphone אריאל שרייבר כי ברגע שלקוח של אחת החברות הוותיקות יעבור אליו, הן מיד יתקשרו ויציעו לו את אותו התעריף. גם ב-HOT mobile אמרו כי השימוש ב-"Win Back" אחראי לנטישה הגבוהה שהמותג סובל ממנו לאחרונה. ההבהרה שפרסם משרד התקשורת אמורה למנוע את השימוש בפרקטיקה הזאת החל מתחילת 2014.

 

המפסידות מהתקנה החדשה הן כאמור סלקום ופלאפון שהשתמשו בשיטה זאת כדי לשמר לקוחות. המרוויחות יהיו החברות החדשות וגם פרטנר שבחרה להנהיג מחיר אחיד לכל לקוחותיה בלי הנחות והטבות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x