$
הייטק והון סיכון

אחרי פייסבוק: אמזון תקים מרכז שירות ומכירות לשירותי ענן בישראל

החברה תקים את המרכז בתל אביב. סמנכ"ל הטכנולוגיות ווגלס סירב לנקוב במספר העובדים שיגייס. אחת הסיבות לפתיחת המרכז: סצנת הסטארט-אפים המקומית והדרישה שלה לשירותי ענן מתקדמים

אסף גלעד 10:2615.10.13
יממה לאחר שנודע כי פייסבוק מקימה את מרכז הפיתוח שלה בישראל, גם ענקית הקמעונאות אמזון מכריזה על הקמת יישות מקומית. החברה תקים בתל אביב מרכז מכירות ומתן שירות לטכנולוגיית הענן שלה (AWS). סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, וורנר ווגלס, המבקר בישראל, הכריז על פתיחת המרכז הבוקר (ג') בתל אביב. "אנחנו מקימים יישות בישראל בכדי לתמוך בפעילות הענן שלנו בישראל שעד כה נתמכה מאירופה", אמר. "נעסיק כאן אנשי תמיכה ושירות", אמר ווגלס, אך סירב לנקוט במספר העובדים שיגייס. המרכז ינוהל על ידי הראל יפהר, לשעבר מנהל השיווק העולמי של סאייטקס ב- HP.
וורנר ווגלס.  "נעסיק כאן אנשי תמיכה ושירות" וורנר ווגלס. "נעסיק כאן אנשי תמיכה ושירות"

 

אמזון משרתת בישראל ארגונים רבים, בהם הטכניון, מכתשים אגן וקונדואיט ותציע את שירותיה לחברות בכל סדר גודל בארץ. אך הסיבה המרכזית בגללה פותחת החברה פעילות בישראל היא שוק הסטארט-אפים הגדול, המהווה סקטור צומח עם אפשרות להתפרס במהירות לזירה הבינלאומית. למעשה, כמעט כל סטארט-אפ שמספק שירות מבוסס ענן או שמבסס את המערכות הארגוניות שלו על ענן עושה שימוש בשירות הענן של אמזון, או של מתחריו: מיקרוסופט, HP, IBM, או פוג'יטסו. עם זאת, לאמזון נוכחות מאסיבית בתחום הענן, ובין לקוחותיה רבים מהסטארט-אפים הישראלים בהם אונאבו שנמכרה לפייסבוק, לייביו, טייקי, וויקס, וחברות הייטק גדולות יותר כמו ריטליקס, איירון סורס ומייתינגס.

 

המרכז שייפתח בתחילת 2014 צפוי לסייע בהגדלת היקף המכירות של אמזון באזור אירופה, המזה"ת ואפריקה. למרות שלא מדובר במרכז פיתוח אלא במרכז מכירות, אמר ווגלס כי אינו מתנגד לרעיון פתיחת מרכז מו"פ בעתיד, "יש לנו מרכז כזה בברלין ובהולנד, אבל זה תלוי הזדמנות".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x