בלעדי לכלכליסט
פייסבוק רוכשת את אונאבו תמורת 150-200 מיליון דולר
זוהי הרכישה הגדולה ביותר של הרשת החברתית בישראל – שעשויה להוביל לפתיחת מרכז פיתוח בארץ. עד היום הושקעו 13 מיליון דולר בסטארט-אפ, שמדרג שימוש בשירותים מקוונים ופיתח טכנולוגיה לדחיסת מידע
- Avaya רוכשת את רוב ITNavigator הישראלית
- אקזיט 700 המיליון של טראסטיר יצא ממצו"ב
- מגעים למכירת סולוטו מת"א תמורת 150-100 מיליון דולר
אונאבו (Onavo) נוסדה בשנת 2009 ופיתחה עם הקמתה טכנולוגיות מחשוב מבוססת ענן המאפשרת להוריד את נפח שימוש הדאטה בסמארטפונים. החברה מספקת טכנולוגיה לדחיסת דאטה עבור אפליקציות נפוצות כגון פייסבוק או גוגל Maps, ומעבירה את התעבורה באפליקציות אלה דרך שרתיה. שם, היא דואגת שהטלפון יקבל בחזרה את מינימום הדאטה שהוא צריך על מנת להציג עבור המשתמש את אותם הנתונים.
בשנים האחרונות התפרסמה אונאבו דווקא כחברת מחקר: החברה עושה שימוש במידע שהיא צוברת בשרתיה בכדי לדרג פופולריות שימוש של אפליקציות, ומתפקדת כמעין חברת מדרוג. ככל הנראה, פייסבוק רוכשת את אונאבו לא רק לשם יכולות המדרוג שלה, אלא בכדי למזער את צריכת הדאטה של אפליקציות פייסבוק בטלפונים סלולרים, היות והאפליקציה של הרשת החברתית ידועה לשמצה כיום ככבדה ומסורבלת. פייסבוק צפויה להיעזר בטכנולוגיות אונאבו במסגרת פרויקט Internet.org להוזלת החיבור לרשת.
הרשת החברתית רכשה בעבר שתי חברות ישראליות אחרות - סנאפטו
שפיתחה טכנולוגיה להרצת אפליקציות על טלפונים פשוטים נרכשה ב-2011 ב-70 מיליון דולר ופייס.קום
שפיתחה כלים לזיהוי פנים נרכשה ב-2012 ב-100 מיליון דולר.