• תפריט
חדשות טכנולוגיה

עוד מכה לפרטיות: גוגל תשלב תמונות ופרטי משתמש בפרסומות

אף שניתן למנוע מהחברה לעשות שימוש בפרטי המשתמש, הדבר מצריך פעולה אקטיבית מצידו

עומר כביר 13:2012.10.13
עוד מכה לפרטיות המשתמשים: ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה בסוף השבוע כי תתחיל לשלב תמונות ופרטי משתמשים בפרסומות שתציג בשירותיה השונים. אף שניתן למנוע מהחברה לעשות שימוש בפרטי המשתמש, הדבר מצריך פעולה אקטיבית מצידו (opt-out), אשר בלעדיה יוצגו פרטים אלו באופן אוטומטי.

 

 

גוגל הודיעה על המהלך באמצעות בר כחול שמופיע החל מאתמול (ו') בעמוד הבית שלה ומזמין את הגולשים לקרוא פרטים נוספים על תוכניתה באמצעות הקלקה עליו. “אנחנו רוצים לתת לך - ולמשפחה ולמכרים שלך - את המידע המועיל ביותר", מסבירה החברה,

“המלצות מאנשים שאתה מכיר יכולות לעזור מאוד" “המלצות מאנשים שאתה מכיר יכולות לעזור מאוד"

. אז החברים, המשפחה ואנשים אחרים יראו את שם הפרופיל והתמונה שלך לצד תוכן כמו ביקורות ששיתפת או פרסומות שעשית להן +1 (המקבילה של גוגל ללייק; ע"כ). זה יקרה רק אם תנקוט בפעולה (כמו +1, תגובה או מעקב), והאנשים היחידים שיראו את זה הם אנשים איתם בחרת לשתף את התוכן".

 

המהלך עתיד להיכנס לתוקף ב-11 בנובמבר. משתמשים שמבקשים למנוע מהחברה לעשות שימוש בפרטיהם באופן זה יכולים לעשות זאת באמצעות כניסה ללינק זה (http://j.mp/19spycd), גלילה לסוף העמוד, הורדת הסימון מתיבת הבחירה, אם זה כבר מסומנת, והקלקה על Save.

 

למרות אפשרות זו, משתמשים רבים מן הסתם לא ישימו לב להודעה של גוגל או יהיו מודעים לאפשרות לבטל שימוש זה בפרטיהם, ויופתעו לגלות בעוד כחודש את שמם ותמונתם מככבים בפרסומות אלו ואחרות מבלי שנתנו לכך את הסכמתם. אין זה מפתיע, לפיכך, שהמהלך עורר ביקורת מצד ארגונים להגנת הפרטיות ושמירת זכויות הגולשים. “אנחנו חושבים שזו בעיה”, אמר מארק רוזנברג מ-Electronic Privacy Information Center לוול סטריט ג'ורנל. “מדובר בהצגת תמיכה של משתמש בדבר פרסומת מבלי לקבל את הסכמתו, דבר לפי חוקי מרבית המדינות בארה"ב".

 

מגוגל נמסר בתגובה: “פרטיות ובטיחות המשתמשים שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו מאמינים שתנאי השימוש המעודכנים שלנו הם צעד חיובי קדימה בנוגע לפרטיות ולבטיחות החשובים למשתמשינו, ושהם מצייתים באופן מלא לחוק".

 

לא מדובר במהלך תקדימי של גוגל. המתחרה הגדולה שלה בתחום הרשתות החברתיות, פייסבוק, כבר מציגה משלבת פרטי משתמשים בפרסומות באופן זה או אחר מאז 2007. כיום, למשל, כשמשתמש עושה לייק לעמוד של חברה מסחרית, יכולה פייסבוק לעשות שימוש בשמה בפרסומת של החברה המוצגת לחבריה, ולהגנתה של גוגל יאמר שהיא לפחות מציגה למשתמשיה אפשרות ברורה וקלה למנוע שימוש מסוג זה.

 

פייסבוק, בינתיים, ממשיכה גם היא לכרסם בפרטיות המשתמשים שלה בנקודה אחרת, ובסוף השבוע שינתה את הגדרותיה באופן שמקשה על המשתמשים להסתיר את פרטי הפרופיל שלהם ממשתמשים אחרים שעושים שימוש במנוע החיפוש הפנימי של הרשת החברתית.

בטל שלח
    לכל התגובות