$
ועידת המובייל 2014
ועידת המובייל 2014 גג כתבה

Brow.si היא הזוכה בתחרות הסטארט-אפים של "כלכליסט"

הסטארט-אפ מפתח תקווה פיתח מוצר המאפשר לשתף בקלות כתבות מהמכשיר הסלולרי. למקום השני הגיעה Telerescue שפיתחה מערכת המולבשת על החזה ומתריעה בפני אפקט "פרפור החדרים". במקום השלישי - GreenIQ, המאפשרת להשקות את הגינה לפי תחזית מזג האוויר

הדר קנה 13:4508.10.13

חברת Brow.si היא הזוכה בתחרות Mobile 2014 של "כלכליסט". הסטראט אפ מפתח תקווה פיתח מוצר הנותן שכבת אינטראקציה לאתרי מובייל ווב. בזמן שענקיות סרגלי הכלים כמו קונדואיט, פריון ובבילון הישראליות מנסות למצוא דרך חדשה להשתלב בעולם המובייל, בראוזי כבר נמצא שם. בראוזי אמנם אינו סרגל כלים: הוא אינו דורש התקנה על הטלפון הסלולרי, ואינו משתלט על הדפדפן ועל מנוע החיפוש, אך הוא מכיל מספר כפתורים שמאפשרים לאתרי התוכן הסלולרים לתקשר עם המשתמש.

 


 

לעמוד התחרות המלא לחצו כאן

 

הגולשים באתר הסלולרי של "כלכליסט" ו-ynet ובקרוב גם אתרים כמו ESPN, פורבס והוושינגטון פוסט יכולים לבצע פעולות שונות הקשורות בכתבות הנקראות על גבי המובייל: לשתפן עם חברים בצורה קלה ומהירה, לקרוא כתבה נוספת שאולי תעניין אותם, לבדוק את ביצועי המניות הקשורות בכתבה ואפילו לבצע חיפוש. אתר שמעוניין להוסיף את בראוזי, צריך רק להעתיק מספר שורות קוד ולהדביק אותן באתר שלו. עד כה הצטרפו לשרות של החברה הישראלית כבר למעלה מאלף אתרים, ובחודש האחרון השתמשו במוצר למעלה מ-10 מיליון משתמשי קצה.

  

הזוכים גל בריל, שרונה פנחס וקובי מאירסון מ- Brow.si הזוכים גל בריל, שרונה פנחס וקובי מאירסון מ- Brow.si

 

במקום השני זכתה חברת Telerescue, שנוסדה על ידי צוות הרופאים ד"ר שמיר ליבוביץ ופרופ' צבי ורד, מנכל מחלקת הקרדיולוגיה בבית החולים אסף הרופא. החברה פיתחה מערכת הכוללת שעון וחגורה המולבשת על החזה, בכדי להתריע בפני אפקט "פרפור החדרים", פעילות חשמלית לא תקינה של הלב שמובילה למוות פתאומי. באמצעות המערכת ניתן למנוע עד כ-50% ממקרי התקף הלב בשטח.

 

ד"ר שמיר ליבוביץ, ממייסדי Telerescue, בוועידה ד"ר שמיר ליבוביץ, ממייסדי Telerescue, בוועידה

 

המערכת מורכבת משעון המכיל גם חיישן ECG המנטר את הפעילות החשמלית בלב ומעביר נתונים רציפים באופן אלחוטי לחגורת דפיברילטור, המעביר בתורו נתונים למרכז רפואי מרוחק לאחר ניתוחם, ומקבל בתמורה פקודה למתן מכה חשמלית לבית החזה. המערכת מכילה גם יכולת שיחת קול עם המרכז הרפואי, ושידור מקומו של המטופל. שתי המערכות קיימות בנפרד כבר כיום: שעון ה- ECG וחגורת הדפיברילטור, אך רק השילוב בין השתיים, התקשורת והפעילות האוטומטית והמיידית הם אלה שיכולים לספק פתרון מיידי, אוטומטי ובבית החולה להצלת חייו.

 

בחברה מבצעים ניסויים במוצר בשנה הקרובה לשימוש באירופה ובישראל, ולאחר מכן מתכננים לשווקה לחברות המספקות שירותים רפואיים כגון נטלי או מגן דוד אדום.

  

למקום השלישי הגיעה חברת GreenIQ : אפליקציה השולטת על מחשב גינה המתחבר לאינטרנט ומבקר על השקיית הגינה על פי מזג האוויר. מקים החברה עודי דהן פיתח מערכת שתגרום לכם לחסוך מהותית בהשקיית הגינה, גם בשנת בצורת או בתקופה של גזירות כלכליות.

 

GreenIQ, היא קופסת תקשורת להתקנה בבית, השולטת על שישה ברזים וממטרות בגינה, ובמקביל מתחברת לרשת האינטרנט דרך ה- WiFi. החיבור מאפשר לה לקבל את נתוני מזג האוויר: כמות הגשם היומית, שיעור האידוי ומועדי זריחת ושקיעת השמש, מידע שמסייע לה לווסת את ההשקיה לזמנים ולכמויות הנכונות. כשמחצית מכמות המים הביתית הממוצעת מוקדשת להשקיית הגינה, ממוצע של כמאה שקלים בחודש, מדובר בחסכון משמעותי. "רובנו מתייחסים לכמויות המים שמתבזבזות בהשקיה כגזירה משמים", אומר דהן, "אבל בעולם שבו תזמון הדלקת וכיבוי הממטרות הוא קבוע ללא קשר למזג האוויר, יש עוד הרבה לאן להתקדם".

 

עודי דהן, מייסד GreenIQ בהכרזה על זכיית החברה במקום השלישי עודי דהן, מייסד GreenIQ בהכרזה על זכיית החברה במקום השלישי צילום: נמרוד גליקמן

 

מחיר המערכת לבתים פרטיים ומשותפים כ-900 שקל, כאשר דהן בונה על מודל עסקי שישווק לארגונים שירצו לחסוך במקביל בהפעלה של השקייה במספר גינות.

 

בראש חבר השופטים עומד זוהר לבקוביץ', מייסד חברת הפרסום הסלולרי אמובי, שנמכרה לסינגטל תמורת 340 מיליון דולר; לצדו שופטים יובל שחר, שותף־מנהל בקרן מארקר; דורון קורץ, סמנכ"ל ההנדסה והטכנולוגיה בפלאפון; עו"ד ריצ'י רוברטס, שותף־מייסד במשרד שבלת; שרית כהן, מנהלת תחום פיתוח עסקי וגיוסי כספים לחברות הזנק בחטיבת הטכנולוגיה ב־KPMG סומך חייקין; ואדיב ברוך, יו"ר ההנהלה הציבורית של חטיבת ההייטק במכון היצוא.

 

Brow.si תקבל כפרס שולחן מציגים במפגשים עסקיים בתערוכת 2014 MWC בברצלונה, שעות שימוש במעבדת סמטארטפון של פלאפון , חבילת תקשורת בארץ לשנה, 25 שעות ליווי ייעוץ של פירמת KPMG ו-20 שעות ייעוץ ממשרד עורכי הדין שבלת ושות', ובנוסף תקבל החברה קמפיין פרסום באתר ובעיתון "כלכליסט", בשווי 50 אלף שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x