$
מכשירים ומדריכים

דיווח: סמסונג תשיק בעוד כשבועיים את השעון החכם שלה

סמסונג עומדת להקדים את יריבתה, אפל, ולהשיק את השעון החכם שלה מוקדם מהצפוי לשוק המוערך בעשרות מיליארדי דולר. אבל האם היא תצליח היכן שאחרות נכשלו, ומי צריך בכלל שעון חכם?

הראל עילם 19:1416.08.13
סמסונג תשיק את השעון החכם שלה בתחילת ספטמבר הקרוב, מיד לפני ראש השנה ופתיחת תערוכת האלקטרוניקה האירופאית IFA בברלין. כך דיווחו סוכנות הידיעות בלומברג והבלוג SamMobile במהלך סוף השבוע, על סמך מספר מקורות אנונימיים המקורבים לנושא.

 

השעון, המכונה גלקסי גיר (Gear), תואר כ"טלפון חכם דמוי-צמיד". בפטנט לשעון חכם שאושר במאי האחרון, סמסונג נתנה למכשיר מספר מודל SM-V700. הוא צפוי להיות מכשיר אנדרואיד לכל דבר, ובין השאר יוכל לגלוש באינטרנט, לבצע שיחות ולהוריד אפליקציות. לפיכך, הוא שונה מרוב השעונים החכמים הנפוצים כיום בשוק, כגון אילו מבית מוטורולה, פבל וסוני, המתפקדים כמכשירים נלווים, המתמשקים לטלפון חכם ואינם עצמאיים.

 

השעון החכם המתחרה של סוני השעון החכם המתחרה של סוני

 

שעה קלה לאחר הדיווח של סמסונג, הבלוג SamMobile, שנחשב לאמין, אישר את הדיווח על תאריך ההשקה וציטט מקור אנונימי שהרחיב על המפרט הטכני של השעון: עם מסך AMOLED בגודל 1.7 אינץ ברזולוציה של 320 על 240, 1 גיגה-בייט זכרון פנימי, מעבד Exynos כפול ליבה במהירות 1.5 גיגה-הרץ כל אחת ומצלמה פשוטה לשיחות וידאו באיכות 2 מגה-פיקסל. זהו מפרט טוב יותר מכל שעון חכם אחר בשוק, כולל פבל ו-SmartchWatch 2 של סוני.

 

אין כעת מידע נוסף על המכשיר, כגון מחיר וזמינות - אבל זהו לא יהיה מכשיר עם מסך וסוללה גמישה, כפי שדווח בעבר. למרות זאת, המקורות טוענים כי החברה כבר עובדת על הדור הבא של גיר, שכן יכלול מסך גמיש. לא ברור כעת האם גלקסי גיר הוא גלקסי וואץ' שעליו דווח בעבר, או שמדובר במוצרים נפרדים. לפי המקורות, סמסונג גם תציג יחד עם גיר את נוט 3, הפאבלט החדש שלה.

 

התחרות על השעון

 

תחום השעונים החכמים והמחשוב הלביש צובר תאוצה בשנה האחרונה, וזכה לסיקור תקשורתי מקיף - בעיקר לאחר שאנליסטים החלו לדווח על כך שאפל עובדת על שעון חכם מתוצרתה. סמסונג ואפל אינה היחידות המעוניינות בקטגוריה ההופכת במהירות לעמוסה במיוחד - גם פוקסקון, LG, מיקרוסופט ואחרות עובדות על מוצרים חדשים.

 

סמסונג, מיקרוסופט ו-LG השיקו בעבר שעונים חכמים בסיסיים, אבל הם מעולם לא צברו עניין רב. היצרניות הקוריאניות הגדירו את השעונים שלהן כאבי-טיפוס, בעוד שמיקרוסופט מכרה את שלה כמוצר נישה המספק עדכוני חדשות בתשלום. לא ברור האם יש בכלל ביקוש למוצר - המוצרים הקיימים מעולם לא רשמו הצלחה מסחרית משמעותית. 

 

למרות זאת,  אנליסטים רבים בטוחים כי בעשור הקרוב, תעשיית המחשוב הלביש תהפוך למשפיעה וגדולה אף יותר מתעשיית הסלולר, ותחולל מהפכה של ממש. חברת המחקר גרטנר מעריכה כי ב-2015, מוצרי מחשוב לביש ימכרו בעשרות מיליארדי דולר. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x