$
אינטרנט

שירותי גוגל משתדרגים במנוע חיפוש אישי

החברה חשפה תכונת שאלות חיפוש סמנטיות, שמציגה מידע שמתבסס על הודעות מג'ימייל, אירועים מהקלנדר ותכנים מגוגל+. בעזרתה, ניתן יהיה לשאול "מתי הטיסה שלי יוצאת" ולקבל תשובה במקום לגלוש לאתר הרלוונטי

עומר כביר 18:1215.08.13

גוגל חשפה שדרוגים למנוע החיפוש שלה, במסגרתם יכלול השירות גם חיפוש סמנטי חכם שייעזר בתכנים של המשתמש בג'מייל, גוגל קלנדר וגוגל+. השילוב יאפשר למנוע החיפוש לענות לכם על שאילתות אישיות - כך הודיעה אמש (ד') החברה בפוסט בבלוג הרשמי שלה.

"קרה לפעמים שהתקשת לאתר את מצב הטיסה שלך תוך כדי תנועה, כי הדבר היה כרוך בנבירה במייל בחיפוש אחר מספר הטיסה?”, נכתב בפוסט. “או האם קרה שרצית לראות במהירות אם החבילה שלך תגיע בזמן, בלי לחפש קודם את מספר המעקב שלה? בקרוב תוכלי לעשות את הדברים האלו מיידית".

 

גוגל, איפה התמונות שלי מתאילנד?

 

לא מדובר ביצירת חיפוש אחיד לתכנים המצויים בשירותי גוגל השונים (מה שיכל לאפשר חיפוש בג'ימייל ישירות ממנוע החיפוש הכללי), אלא בשדרוג חכם יותר שמאפשר למשתמשים לשאול שאלות שרלוונטיות להם ולקבל תשובות על סמך המידע בשירותי גוגל השונים.

 

כלי החיפוש החדש במכשירים שונים כלי החיפוש החדש במכשירים שונים

 

כך, לדוגמה, ניתן יהיה לשאול "האם הטיסה שלי ממריאה בזמן?” ולקבל עדכונים חיים עליה, הודות ליכולות של גוגל לאתר את אישור הזמנת הטיסה בג'ימייל. באופן דומה, שאילתת "ההזמנות שלי" תספק מידע על מקומות שהוזמנו במסעדה, "המלון שלי" על כתובת מלון שהוזמנה בו לינה (ומשם בקליק אחד לקבלת הוראות הגעה), ו“הקניות שלי" - מידע על הסטטוס של הזמנות מאתרים שונים ומצב משלוח החבילות.

 

אם תשאל המשתמשת את גוגל "מה התוכניות שלי למחר?” יציג לה מנוע החיפוש את סיכום האירועים מלוח השנה והשאילתה "תמונות שלי מתאילנד" תוכל להציג תמונות שהעלתה המשתמשת לגוגל+ (אם היא בין הבודדים שפעילים ברשת החברתית של ענקית החיפוש).

 

ואם אני לא רוצה שגוגל תחטט לי במידע?

 

העדכון יהיה זמין בשלב הראשון רק למשתמשים דוברי אנגלית בארה"ב וייפרס בימים הקרובים. “אנחנו מציעים מידע מסוג זה - טיסות, הזמנות פגישות ועוד - כבר יותר משנה עם גוגל Now”, נכתב בבלוג הרשמי. “קיבלנו פידבק נהדר ממשתמשים על הנוחות של השירות, במיוחד כשנמצאים בתנועה. עכשיו כשהמידע משולב בחיפוש, אפשר לקבל אותו מתי שרוצים”.

 

גוגל יכולה להשיק מוצר שכזה בעקבות מדיניות הפרטיות החדשה שלה שהוצגה לפני כשנה וחצי ומאפשרת לה לשתף מידע בין שירותיה השונים. משתמשים רבים חששו אז בצדק מפגיעה בפרטיותם, ואין ספק שהשדרוג הנוכחי למנוע החיפוש רק יוסיף לחששות אלו. לפחות במקרה זה יכולים המשתמשים לבלום במעט את שליחת הזרועות של גוגל, ולהגדיר את מנוע החיפוש כך שלא ישלב תוצאות משירותים אחרים של גוגל, באמצעות גלישה לעמוד ההגדרות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x