• תפריט
אינטרנט

פרסומות הווידאו של פייסבוק ישנו את האינטרנט כולה

השקת פרסומות וידאו אוטומטיות של 15 שניות אמנם תשמח את המשקיעים, אך תהווה פתיחת תיבת פנדורה: אם ענקית כפייסבוק תבצע צעד שכזה, ילכו בעקבותיה גם אפל, גוגל, מיקרוסופט והאחרות. התוצאה תהיה חוויית שימוש שונה לחלוטין ברשת

ניצן סדן 14:2831.07.13

פייסבוק תביא פרסומות וידאו שיופעלו אוטומטית לפיד שלכם. מדובר במהלך בלתי נמנע; המודל בו בחרה מציב את חבילות הפרסום אל מול הפרסומות בטלוויזיה בפריים טיים. בחירה זו היא חכמה, שכן במקום להתחרות בגוגל ואפל על הצגת פרסומות זולות באפליקציות ובאתר, פונה החברה אל מדורת השבט.

לפי דיווח של סוכנות בלומברג מאמש, הפרסומות צפויות להגיח לאוויר הפיד עוד השנה, יתכן שאפילו ברבעון הנוכחי.

 

פרסום בפייסבוק צפוי לקסום לחברות רבות: כאשר מוצבת פרסומת בסדרה פופולרית, סרט או אירוע ספורט, לא יכול לדעת המפרסם עד כמה היא הובילה ישירות לרכישה. יש אמנם חישובים מורכבים שנועדו להציג יחס המרה של צפיות לרכישות, אבל מדובר בנתונים משוערים. פרסומות וידאו יוכלו להוכיח את יחס ההמרה בצורה מיידית ומדויקת ולפיכך, צפויות להשתלם למפרסם יותר מכל פרסומת סופרבול שהיא, בטווח הארוך.

 

מיליון דולר ל-15 שניות

 

הפרסומות יופעלו אוטומטית כשתיכנסו לפיד ויארכו 15 שניות. עבורן, צפוי לשלם המפרסם לפייסבוק בין מיליון ל-2.5 מיליון דולר ועל כן ימותגו בתור חבילות פרימיום. אבל ככל שהפופולריות שלהן תעלה, כך צפוי המחיר לרדת ופרסומות וידאו יגיעו לידי מפרסמים רבים - ול-1.15 מיליארד משתמשי הרשת החברתית.

 

אבל הבעיה במהלך זה אינו בהטרדת הגולשים - פייסבוק כבר הוכיחה פעמים מספר שאינטרס המשקיע מנצח מבחינתה בכל פעם את רצונות המשתמש (סוגיות הפרטיות, שינויי העיצוב ועוד); הוא מהווה פתיחת תיבת פנדורה שתהפוך את כל האתרים הגדולים ברשת ללוחות מודעות פולשניים ומזמרים.

 

 

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק

 

מפרסמים רבים חוששים בעצמם ממהלך כזה של פייסבוק משום שלראייתם, הוא יהווה חציית קו אדום מבחינת הגולש. זה האחרון צפוי לפתח אנטגוניזם כלפי המותג שמפורסם משום ש"פלש" להם לפיד, בהתבסס על היסטוריית הגלישה, החיפוש והלייקים שביצע. עם זאת, אנשים מתלוננים גם על פרסומות בטלוויזיה ועדיין חוזרים לצפות, כך שכנראה שלא חששות המפרסמים יהיו מה שישנה לפייסבוק את התוכניות.

 

הרשת תיישר קו

 

אבל אם פייסבוק הגדולה, אשר אינספור חברות ומשקיעים נושאים עיניהם אליה, תעשה את הצעד הנחשוני הזה - צפויה הרשת כולה ליישר קו. גוגל, למשל, כבר מפעילה פרסומות וידאו מזה זמן מה ביוטיוב, אשר המשתמש צריך לצפות בחמש השניות הראשונות שלהן לפני שיוכל לדלג לקליפ שחיפש בפועל; החברה צפויה להאריך את משך הפרסומות הזה, בעיקר משום שגוגל+, הרשת החברתית שלה, סובלת מהתעלמות ציבור הגולשים מאז הוקמה.

 

היא תוכל לשלב פרסומות שכאלה גם בתוצאות החיפוש ללא חשש; מבחינתה, מי שמוכן לצפות בפרסומת לבושם חדש כשמה שביקש למצוא ביוטיוב הוא קליפ של חתולים משחקים, יהיה מוכן לצפות בפרסומת וידאו קצרה גם בשביל למצוא משהו במנוע החיפוש האהוב שלו.

 

אפל תוכל לחייב אתכם לצפות בפרסומת כדי להוריד או לעדכן אפליקציה, אמזון ואיביי - כדי לקנות מוצרים, מיקרוסופט - כדי לעדכן את מערכת ההפעלה שלכם ועוד.

 

האפשרויות הן בלתי מוגבלות בצורה מדאיגה, שכן לא מן הנמנע שחברות האינטרנט הגדולות יגיבו במהירות למהלך של פייסבוק ונמצא את עצמנו בתוך חודשים ספורים מוקפים בפרסומות מהן לא ניתן להתחמק, מה שישנה בצורה משמעותית את חוויית הגלישה. הרשת של 2014 צפויה להיראות אחרת מהרשת שאנו מכירים כיום, עם פרסומות מהן לא ניתן להתחמק אשר נשענות על המידע האישי שהוזן לרשתות החברתיות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות