ישראל מתחברת לכלכלה
 

טכנולוגי

מילון כלכליסט
יוסי סלע מג'מיני. השקעה באדפטיבי
יוסי סלע מג'מיני. השקעה באדפטיבי 
צילום: אוראל כהן
מניות קשורות לכתבה
    חדשות טכנולוגיות מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    אדפטיבי קיבלה הצעת רכישה של כ־400 מיליון דולר מ־AOL

    החברה הישראלית־אמריקאית, שמפעילה פרסום וידיאו באינטרנט ונחשבת לאחת המובילות בתחום בארה"ב, בוחנת אם להיענות להצעתה של AOL או להמשיך בהליכים להנפקה בנאסד"ק. המרוויחים הגדולים ממכירה יהיו המנכ"ל אמיר אשכנזי וקרן ג'מיני

    גולן חזני ואסף גלעד

    14.07.13, 06:49
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    הסטארט־אפ הישראלי־אמריקאי בתחום הפרסום בווידיאו, אדפטיבי, קיבל הצעת רכישה מחברת האינטרנט האמריקאית AOL. לפי הערכה, הצעת הרכישה עומדת על כ־400 מיליון דולר, רובה במניות של AOL.



    הצעתה של AOL "תופסת" את אדפטיבי (Adap.tv), שפיתחה מערכת לניהול פרסומות ורשת פרסום בווידיאו באינטרנט, על פרשת דרכים, זאת מכיוון שאדפטיבי נמצאת בעיצומו של תהליך הנפקה בנאסד"ק. מנהלי החברה, ובראשם המייסד והמנכ"ל אמיר אשכנזי, בוחנים את ההצעה של AOL, אך ייתכן שייסרבו לה וילכו בסופו של דבר לדרך עצמאית.

     

    טים אמסטרונג מנכ"ל AOL
    טים אמסטרונג מנכ"ל AOL צילום: בלומברג

     

    גם אם ירצה, יתקשה תאגיד האינטרנט האמריקאי AOL לשלם את כל הסכום במזומן, מכיוון שקופת המזומנים שלו מכילה 468 מיליון דולר בלבד. אלא ש־AOL מהמר בשנים האחרונות על גידול בתחום הווידיאו והתוכן, ואדפטיבי, כאחת מרשתות הפרסום הגדולות בארה"ב בתחום הווידיאו, היא סחורה חמה עבורו. AOL רכש לפני שלוש שנים את 5min הישראלית תמורת 65 מיליון דולר, שכיום עומדת בבסיס רשת סרטוני הפרמיום בסינדיקציה של AOL, האחראית לייצור והפצה של תוכן וידיאו איכותי ברשת.

     

    שלושת המייסדים הישראלים של 5min, רן הר נבו, טל סימנטוב וחנן לשובר, משמשים כיום כמנהלי תחום הווידיאו בתאגיד האמריקאי ואחראים בין השאר לייצורו, הפצתו ולפיתוח טכנולוגיה חדשנית עבורו. פעילות הווידיאו של AOL נחשבת כיום לאחת הגדולות בארה"ב, והיא השלישית במספר הצפיות לאחר יוטיוב ופייסבוק בזכות 182 מיליון צפיות בארה"ב, לפי נתוני קומסקור לחודש מאי.

     

    חברת אדפטיבי, שייסד אשכנזי ב־2006, החלה כטכנולוגיה המבצעת עבור מפרסמים אופטימיזציה של פרסום על גבי סרטוני וידיאו ברשת, תחום שזוכה לצמיחה מואצת בשנים האחרונות, מכיוון שיותר ויותר תקציבי פרסום מועברים לווידיאו ברשת. בהמשך הפכה החברה לרשת פרסום על גבי וידיאו ולבורסת פרסום, כלומר מגשרת בין ספקי התוכן לבין המפרסמים ומציעה את שטח הפרסום בהתאם להצעת המחיר. הפלטפורמה האוטומטית שלה מסוגלת גם לעשות אנליזה של חשיפה והתנהגות הצופים. בחודשים האחרונים מתכוננת אדפטיבי לקראת הנפקה בנאסד"ק. בכוונתה לגייס 40–50 מיליון דולר לפי שווי מוערך של 300–350 מיליון דולר. עד כה גייסה אדפטיבי 48 מיליון דולר מהקרן הישראלית ג'מיני, בניהולם של יוסי סלע ומנשה עזרא, ומהקרנות האמריקאיות בסמר, ספארק ורד פוינט. ב־2011 היו הכנסותיה 33.4 מיליון דולר, לפי המגזין INC, ואילו ב־2012 הן זינקו פי שלושה לכ־100 מיליון דולר.

     

    מאדפטיבי לא נמסרה תגובה לידיעה.

     


    תגובה אחת ל ”אדפטיבי קיבלה הצעת רכישה של כ־400 מיליון דולר מ־AOL“

    (תגובה אחת)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות