ישראל מתחברת לכלכלה
 

טכנולוגי

מילון כלכליסט
שינה את חוויית הקריאה. קינדל
שינה את חוויית הקריאה. קינדל 
צילום: בלומברג
מניות קשורות לכתבה
    חדשות טכנולוגיות מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    קריאה 2013: המוכר התותח מחנות הספרים הפך ל-1,000 זרים ברשת

    הספרים הדיגיטליים אמנם הבריחו את הציבור מהחנויות הפיזיות, היכן שעברו חוויית רכישה שכללה מפגש עם מוכרים ידענים ולקוחות - אולם לרשת פתרונות משלה בדמות קריאה חברתית ומועדני קריאה מקוונים

    עומר כביר

    07.07.13, 17:45
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    עמיתי יוסי גורביץ כתב היום במדורו השנון דו"ח טכנולוגי על בדידותו של הקורא בקינדל. הספרים הדיגטליים, לטענתו, הפכו את חוויית הקריאה לסוליסטית - רק אני והמסך – והוציאו מהמשוואה את האלמנטי החברתי של יציאה לחנות ספרים או לספרייה והתחככות עם מוכרים ידענים ומבקרים.
    קראו עוד בכלכליסט:
    יש אמת באמירה זו, אם כי העמדת הספר האלקטרוני במרכז אינה מדויקת, שכן את אותה בעיה אפשר לייחס לחנויות מקוונות למכירת ספרים פיזיים. ואכן, אין ספק שחוויית הקנייה של חובבי הספר, לפחות בארצות בהן לא מקובל למכור 4 ספרים ונקניקייה בלחמנייה ב-50 שקל, השתנתה מאוד בעשור האחרון: אנו כבר לא יוצאים לחנות הקרובה, משוטטים בין המדפים והתצוגה, מתייעצים עם המוכר או אם הלקוחות האחרים, אלא גולשים לאתר המועדף אלינו, קוראים ביקורות והמלצות אישיות, משלמים עם כרטיס אשראי, ובמקרה של הקינדל (או, לצערו של הח"מ, שהימר לפני שלוש שנים על האקוסיסטם הלא נכון, ה-Nook) מתחילים לקרוא תוך מספר שניות.


    אופס, טעות באקוסיסטם. Nook
    אופס, טעות באקוסיסטם. Nook צילום: עמית שעל

     

    משהו בחוויה האישית נעלם לכאורה, “כל אחד לבדו" כפי שכתב גורביץ. אבל בדבריו מתעלם עמיתי מהצד השני של המשוואה. כמו שחוויית הקנייה עברה מהעולם הפיזי למקוון, כך גם האלמנט החברתי שלה משנה את אופיו ועובר לעידן המקוון. את המפגש בספרייה העירונית או בחנות המקומית מחליפים מקומות מפגש מקוונים בהם יכולים קוראים שונים להחליף המלצות, ביקורות ודעות.

     

    GoodReads הינה רשת חברתית לחובבי המילה הכתובה, שמאפשרת למשתמשים ליצור קשרים עם משתמשים אחרים בעלי תחומי עניין דומים, לקבל מהם המלצות ואף לתאם קריאת ספרים משותפת. אין ספור פורומים ברשת, ייעודים פחות או יותר, משמשים למשתמשים שלהם כבמה לדיון ביצירות האהובות עליהם, במיוחד אם מדובר בסדרת ספרים פופולרית ומותחת דוגמת "שיר של אש ושל קרח".

     

    חנות ספרים אולד-סקול
    חנות ספרים אולד-סקול צילום: גיל נחושתן

     

    מועדון ספרים, מוסד אמריקאי מוכר שלא ממש המריא בישראל, זוכה גם הוא לגרסה מקוונת עם אתרים וגופים שונים שמזמינים גולשים לקרוא במתואם ספר אחד, ואז לדבר עליו יחדיו (לאתר The Verge הטכנולוגי יש אחד שעליו אני ממליץ בחום).

     

    כן, חוויית הקריאה השתנתה מאוד בעידן הדיגיטלי, אבל אבל החוויה החברתית שסביב קניית הספר וקריאתו לא נשארה מאחור. אנחנו אולי זנחנו את החנויות הפיזיות ועברנו לרשת, זנחנו את הנייר ועברנו למסך הנייד, אבל אנחנו בהחלט לא יושבים מולו לבד.

     

    לחצו להורדת אפליקציית חדשות כלכלה לאייפד

     

     


    תגובה אחת ל ”קריאה 2013: המוכר התותח מחנות הספרים הפך ל-1,000 זרים ברשת“

    (תגובה אחת)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות