מפרסמים משלמים ל-Adblock בשביל לעקוף את חסימת הפרסומות
משתמשי חוסם הפרסומות הפופולרי Adblock הופתעו לגלות כי פרסומות מסויימות כן מוצגות. הסיבה: מפתחי התוסף מקבלים תשלום ממפרסמים גדולים כגון גוגל על מנת לבטל את החסימה
עלייתם של חוסמי הפרסומות למיניהם גרם לחשש גדול אצל חברות הפרסום באינטרנט על כך שהמודל העסקי שלהן בסכנה. אולם, כעת מסתבר כי נמצאה דרך לעקיפת החסימות, לפחות אצל משתמשי התוסף הפופולרי החינמי לדפדפני כרום ופיירפוקס - Adblock.
- שועל כיס: מכשירי FireFox OS הראשונים מגיעים למערב
- מלחמות הדפדפנים: אקספלורר 10 צובר נתח שוק
- ZTE תוציא סמארטפון פיירפוקס OS באירופה
על פי דיווחים שונים, חברות פרסום גדולות משלמות "כופר" למפתחת התוסף, חברת Eyeo, על מנת שזו תכניס אותן לרשימה "לבנה". כך הפרסומות כן מוצגות לגולש למרות שהוגדר לתוסף לא להציגן.
לא ברור עדיין כמה משלמות החברות וביניהן גוגל ל-Eyeo. התוסף עצמו נמצא בשימוש יומיומי אצל כ-15 מיליון משתמשים בפיירפוקס, ולפי הסטטיסטיקות באתר התוספים של מוזילה, הוא הורד יותר מ-200 מיליון פעמים. בכרום מדובר במעל 10 מיליון משתמשים, כך שביחד יותר מ-25 מיליון גולשים משתמשים ב-Adblock.
בהסכם השימוש של Adblock מצויין כי החברה מאפשרת פרסומות על ידי רשימה "לבנה". הרשימה פעילה מאז 2011 והיא בתוקף לאתרים חינמיים או קטנים ובתנאי שהפרסומות המוצגות אינן מובלטות או מציקות. החברה טוענת כי הסיבה לכך שהיא גובה כסף ממפרסמים מסויימים נעוצה בכך שתחזוקת הרשימה דורשת כוח אדם נוסף ואינה יכולה ל"התבצע בהתנדבות", כך על פי אתר מפתחת התוסף Eyeo.