$
אינטרנט

אמזון מאיימת על גוגל גם בתחום הפרסום המקוון

הקמעונאית הגדולה בעולם ממשיכה למצב את עצמה כיותר מרק חנות מקוונת, ומתחרה ישירה של גוגל. הכנסותיה מפרסום מקוון זינקו השנה ב-35%

נמרוד צוק 12:5305.06.13

אמזון מתחרה בגוגל בתחום שירותי האחסון והענן, אפליקציות סלולר ומסחר מקוון - ולאחרונה, יותר ויותר גם בתחון הפרסום המקוון. על פי הערכות חברת המחקר eMarketer, אמזון צפויה לסיים את 2013 עם הכנסה של 825 מיליון דולר מפרסום בכל אתריה בעולם, כמעט כפול מהכנסתה ב-2011 שעמדה על 419 מליון דולר, וצמיחה של 35% לעומת אשתקד.

 

את השנה שעברה סיימה הקמעונאית המקוונת עם הכנסה של כ-610 מיליון דולר מפרסום, ו-eMarketer מעריכה כי אמזון תמשיך להגדיל את הכנסותיה ב-35% מדי שנה בשנים הקרובות. ארצות הברית היא השוק הגדול ביותר, והיא אחראית על 74% מהכנסותיה של החברה בתחום הפרסום. יחס זה צפוי רק לעלות מעלה ולהגיע ל-80% במהלך השנה.

 

מרבית הכנסותיה של אמזון מפרסום מקוון מגיעות ממודעות המופיעות בתוצאות מנוע חיפוש המוצרים הפנימי של החברה. חלקן גם הגיעו מאתרים עצמאיים הנמצאים בבעלות אמזון, כגון אינדקס הקולנוע IMDB, ומרשת שותפי הפרסום של החברה, שמאפשרת לסוחרים לקנות שטחי פרסום בשירות עצמי, בדומה לגוגל ופייסבוק.

 

ההערכות של eMarketer מתבססות על הדו"חות הכספיים של אמזון. בדו"חות, ההכנסות מפרסום אינן מפורטות כקטגוריה נפרדת, ולכן ההערכות משלבות ניתוחי אנליסטים מבית ברקליס, ג'פריס וחברות נוספות.

 

קינדל פייר - ירית הפתיחה של אמזון מול גוגל קינדל פייר - ירית הפתיחה של אמזון מול גוגל צילום: בלומברג

 

אמזון מול גוגל

 

הצמיחה המהירה של אמזון ממצבת אותה כאחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום המקוון, אפילו מעבר לטוויטר, שצפויה להרוויח השנה כ-580 מיליון דולר. למרות שעדיין מדןבר בנתח קטן מסך ההכנסות הכולל של אמזון, שהסתכם ב-2012 ב-61.1 מיליארד דולר, מדובר בשוק חשוב עבור החברה - שלא היססה להסתער מול גוגל כאשר הסירה את כל שירותי ענקית החיפוש מגרסת האנדרואיד המותקנים על מכשיריה הפופולריים, ואף השיקה חנות אפליקציות מתחרה לאנדרואיד.

 

לטענת eMarketer, פוטנציאל הצמיחה של אמזון בשוק הפרסום המקוון הוא משמעותי. בין השאר, היא יכולה לנצל את המידע האיכותי שבידיה אודות העדפות צרכנים: מידע מסוג שלא קיים בידי גוגל ופייסבוק, ומאפשר לה להתאים מודעות לקהלי היעד בצורה מדויקת יותר. יתרון נוסף של אמזון על פני גוגל הוא העובדה שכמעט כל הגולשים שמגיעים לחנות הוירטואלית מעוניינים ברכישת מוצרים, דבר שמגדיל את שיעור ההקלקה על המודעות עד פי 2.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x