$
הייטק והון סיכון

Jive קנתה את StreamOnce ב-15 מיליון דולר

הסטארט-אפ, שמחבר עובדים בארגון דרך ריכוז יישומים שונים לניהול פרויקטים, מייל וצ'ט, הוקם רק בשנה שעברה. זוהי הרכישה השנייה שמבצעת jive בישראל

אסף גלעד 15:0216.05.13
בולמוס הרכישות בתחום המייל והרשתות החברתיות הארגוניות מביא את חברת האינטרנט האמריקאית Jive לבצע שתי רכישות במכה אחת. החברה רכשה בתחילת החודש את Clara האמריקאית, ממשק אנליטיקס למפתחי תוכנה, ובמקביל רכשה במיליוני דולרים גם את StreamOnce של היזמים הישראלים אריאל כהן ואילן טוויג.

מדיווחי Jive לרשות לניירות ערך בארה"ב, עולה שסכום הרכישה הוא 15 מיליון דולר, מחיר נאה לחברה שנוסדה לפני פחות משנה.

 

StreamOnce מאפשרת לעובדים בארגונים להתחבר אחד עם השני גם אם הם עושים זאת דרך יישומי צ'ט, ניהול פרויקטים או מייל שונים, כגון Yammer, Jive, Box או Chatter של SalesForce.

 

משלושה מיליון ליותר מ-10 בשנה

 

StreamOnce שנוסדה בסן חוזה על ידי ישראלים יוצאי חברת מרקורי, גייסה מאז היווסדה בשנה שעברה סכום של 1.4 מיליון דולר בהובלת המשקיע הסדרתי אורן זאב ובהשתתפות הקרנות לייטספיד וטריפל-פוינט וכן בהשתתפות המשקיעים חיים פרידמן ויובל נאמן.

 

אילן טוויג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של StreamOnce (מימין) ואריאל כהן, מנכ"ל החברה אילן טוויג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של StreamOnce (מימין) ואריאל כהן, מנכ"ל החברה

 

ההשקעה המקורית התבצעה רק ביולי האחרון לפי שווי חברה של שלושה מיליון דולר והותיר את כהן ואת טוויג בעלי השליטה בחברה, והם גם יהיו הנהנים העיקריים מעסקה זו.

Jive, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 980 מיליון דולר היא הזוכה ב- StreamOnce מבין ענקיות נוספות שהגישו לה הצעת רכישה בהן פייסבוק ו- Box.

 

"הרגשנו בנוח עם Jive כיוון שעבדנו איתם על פרויקט משותף זמן רב, מה גם שבכירי החברה מכירים אותנו עוד מימינו במרקורי", אמר ל"כלכליסט" אילן טוויג, סמנכ"ל הטכנולוגיות אחד המייסדים. ב-2011 רכשה Jive את אופיסינק הישראלית של רועי ואודי ענתבי, חברה שפיתחה תוכנה המתווכת בין יישומי אופיס של מיקרוסופט לבין יישומי הענן של גוגל, תמורת כ-30 מיליון דולר.

 

מרכזיית תקשורת ארגונית

 

"כל אחד מפתרונות אחסון הקבצים, שיתופם בין עובדים, יחד עם ניהול השיחה ומערכות ה-CRM והמייל הארגוניות מבוזר כיום בין אפליקציות רבות כמו Jive, Yammer, Salesforce או Dropbox", אמר מנכ"ל החברה, אריאל כהן ל"כלכליסט". "לכל אחד מהם יש אולי עשרה או 15 מיליון משתמשים ארגוניים, אבל אין חיבוריות ביניהם ומה שמקשה על עובדים ממערכות שונות לתקשר ביניהם".

 

באמצעות StreamOnce ניתן, למשל, לשלוח דואר אלקטרוני מיישום Outlook למשתמשי Yammer, ולהתחיל שיחת צ'ט. כל משתמש ייראה את הצ'ט במערכת הנפרדת שלו. StreamOnce אינה דורשת התקנה; המדובר במערכת וובית המצויה כולה על גבי הענן וניתנת לחיבור מכל מקום.

 

עסקה זו של Jive מגיעה על רקע הקונסולידציה בשוק האפליקציות הארגוניות. שירות דרופבוקס רכש לאחרונה את שירות הדוא"ל מיילבוקס, ואילו מיקרוסופט רכשה את הרשת החברתית הארגונית Yammer ותשלב אותו בשירות ה-SharePoint שלה.

 

אתר SreamOnce מכריז על הרכישה אתר SreamOnce מכריז על הרכישה

 

כל זאת כחלק ממאמצן של חברות רבות להתחרות בגוגל המחזיקה את שירות האפליקציות הארגוניות והאחסון Google Apps וג'ימייל. חברות רבות כמו Jive, בוקס או יאמר התחרו עד לאחרונה במירוץ לתחרות עם SharePoint. "זו תעשייה שצומחת במהירות רבה", מספר טוויג. "הרעיון שלנו ב- StreamOnce היה מאוד פרקטי ומאוד מוכוון לעסקים, ואכן בתוך חודשים ספורים הוא כבר הגיע למכירות משמעותיות והכניס כסף לפי התכנית.

 

StreamOnce מעסיקה בסן חוזה 6 עובדים ועוד עובד אחד בישראל שנשכר לאחרונה. על פי ההסכם בין המייסדים ל- Jive, הם יישארו בחברה במשך שנתיים לפחות, וינהלו את StreamOnce במבנה אוטונומי שישמר את החברה במבנה נפרד מהרוכשת. כל שבעת העובדים נשארים בחברה ובנוסף מגייסים כהן וטוויג עוד כארבעה עובדים נוספים.

 

קל יותר עם משקיעים מחו"ל

 

”בישראל יצא לנו לדבר עם קרנות הון סיכון, אבל היה לנו קשה איתם יותר מאשר עם המשקיעים בעמק הסיליקון", מספר כהן על הימים שבהם גייסו את הכסף הראשון כדי להקים את החברה. "המשקיעים בארץ מחפשים את בוגרי 8200 שיפתחו את הדבר הטכנולוגי הבא בתחום אבטחת המידע או רשתות תקשורת. אנחנו היינו חיה קצת מוזרה לקרנות הישראליות. פיתחנו יישום עסקי שמשלב גם טכנולוגיה חדשנית אבל פעיל בזירה שהמשקיעים הישראלים מכירים פחות".

 

אילן טוויג מסביר כי בתוך חמישה חודשים מאז נוסדה החברה בקיץ שעבר, היא הצליחה להגיע ללקוח משלם ראשון. "היינו קרובים לשוק היעד שלנו, והצלחנו לייצר אותו במהירות. זה היה כרוך בפגישות פנים מול פנים, מה שמאוד קשה לעשות מהארץ. ככה זה כשכל הלקוחות הפוטנציאלים שלך, פייסבוק, צ'אטר או ג'ייב, יושבים במרחק שלוש דקות נסיעה ממך. נגישים תוך דקות מהמשרד שלנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x