$
כלכליסט-טק

iMingle: מסיבה וירטואלית חדשה

הסטארט-אפ הישראלי מפתח אפליקציה שמאפשרת להיפגש עם חברים ברשת, בסביבה כיפית של מסיבה. החבר'ה מגיעים מפייסבוק והמוזיקה - מיוטיוב. והמימון? החברה השלימה לאחרונה סבב גיוס בהובלת גיגי לוי

אסף גלעד 12:30 03.05.13

 

מסיבות וירטואליות הן לא עניין חדש. מאז ההתכנסויות ההמוניות בחדרי ה-mIRC אי שם בראשית שנות התשעים ניסו אינספור יזמים לשחזר את ההתרגשות שקיימת בהתקהלות הפיזית ולתמצת אותה לכזו המתקיימת בתוך מרחב וירטואלי, כזו שמאפשרת להמונים לפגוש מכרים ותיקים אבל גם להכיר אנשים חדשים.

התקהלות כזו שכיף להכנס אליה, שקל לצאת ממנה, כזו שמעודדת משתתפים לחשוף את הזהות האמיתית שלהם ולא להסתתר מאחורי אווטארים לא ברורים. כזו שמייצרת תחושת נוחות והכנסת אורחים ולא כזו שמביישת את הנכנסים אליה בתקווה שאיש ממכריהם לא יתפוס אותם בפנים, בייחוד לא בחמישי בערב.

 

 

מסיבות החוף של סקנד לייף היו נחמדות אבל לעיתים קרובות מאחורי נשים רזות בביקיני הסתתרו גברים ממושקפים בגיל העמידה. לאחריה הבטיחה שייקר הישראלית לבצע מהפיכה בתחום, מתודלקת בכספי הזכייה של תחרות disrupt היוקרתית. אלא שגם כיום, שנה וחצי לאחר הזכייה המסיבות של שייקר רחוקות מלכבוש את העולם והיא עדיין מחפשת את הדרך ללב של החוגגים.

 

אפליקציית iMingle שגייסה לאחרונה סיבוב seed מהמשקיע הסדרתי גיגי לוי נכנסה בשנה שעברה לזירה, בלי הרבה יחסי ציבור. בעזרת שמועות מפה לאוזן גרפה אפליקציית הפייסבוק מאה אלף חוגגים וירטואליים שנרשמו לשירות שלה.

 

האווטאר הוא אתה

 

בעוד שייקר נסמכת על חברות מסחריות כשותפים להקמת מסיבות וירטואליות , iMingle מגיעה מלמטה. מסיבה וירטואלית היא אירוע שנוסד על ידי המשתמשים ומתוך תפיסה שלמשתמשים, בדיוק כמו ליחצני מסיבות, ישנה האפשרות והמוטיבציה להפיץ את השמועה על המסיבה ברבים.

 

האפליקציה מציעה ממשק מסיבות פשוט יחסית, שבו האווטאר הוא תמונת המשתמש מהלך על רגליים זעירות. בלי אפשרות להתחבא מאחורי אווטארים אחרים ובלי לשחק משחקים. אפשר להשמיע קטעי יוטיוב ולקנות משקאות. מותר להביא חברים מהפייסבוק. אחרי הכל מה יש לכם כבר עוד לעשות הערב. הרי בכל מקרה כולכם שם. צ׳ירס!

x