• תפריט
  • דואר אדום
אינטרנט

זינגה מתנתקת מפייסבוק, תהפוך לפלטפורמת משחקים עצמאית

בעקבות סיומו הקרב של ההסכם בין מפתחת המשחקים והרשת החברתית, מחפשת זינגה עצמאות בתחומה. אתר החברה יאפשר הרשמה, משחק והתקשרות חברתית בין הגולשים ללא חיבור לפייסבוק

נמרוד צוק 11:2424.03.13
זינגה, מפתחת פארמוויל, הודיעה באתרה על שינויים שממשיכים את מגמת התרחקותה מפייסבוק. החברה ממשיכה בתהליך המעבר מפיתוח משחקים עבור הרשת החברתית להפעלת האתר כזירת משחקים עצמאית. זאת, במטרה לנסות ולשפר את מצבה הכלכלי הקשה.
השינוי הבולט באתר, שמגיע בעקבות סיום ההסכם הייחודי של זינגה עם פייסבוק (שיפוג בסוף החודש), יהיה החלפת חשבון הפייסבוק כאמצעי הזיהוי היחיד באתר והחלפתו במערכת זיהוי עצמאית. כאשר החיבור לפייסבוק יהפוך להיות אופציונלי ומשתמשים לא יהיו חייבים לחשוף את זהותם האמיתית בפני השחקנים האחרים.
מארק פינקוס, מנכ"ל זינגה מארק פינקוס, מנכ"ל זינגה צילום: MCT

 

פייסבוק וזינגה, סוף הרומן

 

בעבר סיפקה פייסבוק לזינגה כ-90% מתנועת הגולשים וזינגה מצידה היתה אחראית ל-12% מהכנסות פייסבוק ב-2011, אבל כניסת יצרניות משחקים חדשות לשוק דחקה את זינגה ממרכז הבמה וגרמה לה לאבד משתמשים במהירות. בעקבות זאת, חוותה זינגה ירידה תלולה בשיעור הכנסותיה בשני הרבעונים האחרונים של 2012, לקפאון בהכנסה השנתית לעומת 2011 ולהפסדים של למעלה מ-209 מליון דולר במהלך השנה האחרונה.

 

ההסכם המיוחד שהיה לחברה עם פייסבוק, שכלל התחייבות לרכישת שטחי פרסום, שימוש במערכת הקרדיט הפנימית של הרשת החברתית והעברת משחקים חדשים לבדיקת פייסבוק שבוע לפני הפצתם, בוטל בנובמבר האחרון והחל מאפריל יפעלו שתי החברות במסגרת ההסכם הסטנדרטי שפייסבוק מציעה לכל השותפות העסקית האחרות.

 

למרות שמשחקיה של זינגה עדיין זוכים באתר שלה למקום מרכזי, מספר הכותרים של יצרני צד שלישי שמוצגים בו כבר עולים במספרם על אלה שפיתחה החברה. נראה שהמודל העסקי שלה משתנה מפיתוח משחקים לטובת חיזוק פעילותה כפלטפורמה שמחברת בין יצרני משחקים לשחקנים ומספקת כלים למפתחים.
2תגובות
בטל שלח
  • בזינגה! (ל"ת)
    שלדון קופר, (24.03.13)
  • טוב מאוד! (ל"ת)
    (24.03.13)