• תפריט
אינטרנט

מחקר חדש: גוגל Reader פופולרי בעשרות מונים יותר מגוגל+

פחות מיממה לאחר שגוגל הודיעה על כוונתה לסגור את אגרגטור החדשות הפופולרי שלה, בטענה שהעתיד הוא ברשתות חברתיות - מחקר חדש מפריך את כל טענותיה

הראל עילם 18:5615.03.13
האגרגטור הפופולרי גוגל Reader אחראי ליותר מ-95% מתעבורת משתמשי גוגל לאתרי חדשות, עשרות מונים יותר מהרשת החברתית הכושלת גוגל+. כך עולה ממחקר של חברת באזפיד, שהתפרסם אמש (ה'), שעות אחדות לאחר שענקית החיפוש הודיעה כי היא עומדת לסגור את האגרגטור.

 

 

בשנתיים האחרונות גוגל סגרה עשרות שירותים ומוצרים לא פופולריים כחלק מהרה-ארגון שלה. גוגל רידר היה המוצר הראשון שזכה לפופולריות מסויימת בקרב הקהל, וההודעה על סגירתו - על מנת לעבור מפרוטוקול RSS הישן למערכות חדשות מבוססות רשתות חברתיות - גרפה ביקורת נוקבת מצד הבלוגוספירה והתקשורת הטכנולוגית.

 

בין השאר, הביקורת גם הגיעה ממדינות כגון סין ואיראן, שם גוגל רידר מאפשר מעקב אנונימי אחרי אתרי חדשות - ללא צורך בחשבון ברשת חברתית.

 

 

גוגל+ - גם אחרי שנתיים, לא פופולרית כמו גוגל Reader גוגל+ - גם אחרי שנתיים, לא פופולרית כמו גוגל Reader צילום מסך: Google

 

לפי ג'ון הרמן מחברת באזפיד, שאוספת מידע דרך אתרי שותפים, מאז אוגוסט 2012 גוגל רידר המשיך לצמוח והגיע לשיא בפברואר האחרון, אז נרשמו 30 מיליון משתמשים יחודים שהופנו לאתרי חדשות דרך השירות. לשם השוואה, המספר שהגיע דרך גוגל+ מוערך בפחות מ-200 אלף. הפער העצום מעלה שוב את השאלה מדוע גוגל בחרה לסגור שירות כה פופולרי.

 

הרמן ציין כי החברה אינה יכולה לעקוב אחרי הפניות מאפליקציות המסתמכות על כלי הפיתוח של גוגל רידר, כך שהמספר האמיתי - והפער מול התעבורה שמגיעה מגוגל+ - הוא גבוה יותר. הדבר גם מראה כי למרות שהרשת החברתית של גוגל צברה כבר למעלה מ-500 מיליון משתמשים רשומים, שיעור הפעילות שלהם בתוך הרשת החברתית נמוך במיוחד.

12תגובות
בטל שלח
  • taptu מהווה תחליף מצוין עם עיצוב מאוד אינטואטיבי ונוח אפשר גם לייבא בקלות את כל הערוצים הרשומים מ- google reader
    דקל, (16.03.13)
  • גוגל - הרשתות החברתיות משעממות כבר צריך משהו חדש גם פייסבוק משעממת (ל"ת)
    תמיר, (16.03.13)
  • 1. נסה את NETVIBES (ל"ת)
    אריק, (16.03.13)
  • I hate facebook and do not make "like" that is stupid (ל"ת)
    Karina, (16.03.13)
לכל התגובות