$
הייטק והון סיכון

ראיון כלכליסט

האקזיט הישראלי הנוסף: "לא רצינו שיקרה לאינטוסל מה שקרה לגרופון"

השותף הישראלי בקרן בסמר, המשקיעה היחיד של אינטוסל, על המכירה לסיסקו: "הרוכש הציע הצעה שלא יכולנו לסרב לה"

אסף גלעד 08:5024.01.13

"אינטוסל היא חברה שצומחת במהירות והקצב הזה מזכיר חברות אינטרנט, לא חברות שמפתחות תוכנה לשוק הטלקום", אומר אדם פישר, השותף הישראלי של קרן בסמר, המשקיעה היחידה של אינטוסל.

 

"האקזיט הזה מוכיח שאפשר לעשות בישראל אקזיטים בעלי החזר גבוה מאוד, ועוד בשוק קשה כמו שוק הטלקום. כזה החזר לקרן הון סיכון בישראל לא היה מאז ימי כרומטיס בתחילת המילניום".

  

למה בחרתם להמר על הטלקום, שוק ארכאי שקרנות הון סיכון מתרחקות ממנו בגלל מתח רווחים נמוך?

"צריך לזכור ששוק הטלקום הוא עדיין שוק ענק של מיליארדים, ואי אפשר להרים ידיים ולהגיד שהוא כבר שייך לסינים. זיהינו את הפערים שקיימים בתחום הדאטה הסלולרית, וידענו שיהיה קשה להשקיע בחברה שפותרת את בעיית העומסים על רשתות הדאטה מכיוון החומרה. זאת מכיוון שפתרון שכזה ידרוש שירותים משלימים רבים, והרווח השולי בו נמוך. סברנו שהפתרון צריך להגיע מכיוון התוכנה, אבל כזו שלא תדרוש משאבי התקנה גדולים מדי מכיוון הלקוח, ותוכל לאפשר מעבר מהיר מלקוח ללקוח.

 

"אף פעם לא נעים להיות המשקיע היחיד, אבל מיעוט המשקיעים וההיכרות האישית והאמון בינינו לבין היזמים תרמו לעבודה החלקה של החברה. היינו דירקטוריון של שלושה אנשים: רן ולינגשטיין המנכ"ל, אני ובוב גודמן, שותף של בסמר במשרדים בניו יורק, שיש לו היכרות עמוקה עם לקוחות טלקום. הגמישות של הדירקטוריון הקטן אפשרה לנו לקבל החלטות במהירות, לגייס עובדים והנהלה טובה, וגם להגיד ביותר ביטחון 'לא' למשקיעים שרצו להצטרף אלינו.

 

"לצערי, לא קמות היום מספיק חברות כמו אינטוסל, גם לא בתחומים אתגריים אחרים כמו אחסון, זיכרון פלאש ושבבים. אני מצפה שהאקזיטים הגדולים יגיעו מתחומים אלה, במיוחד בישראל. דווקא העובדה שפעלנו כמעט לבד בשטח, אפשרה להשיג יעדים במהירות ולהימכר בצורה מרשימה. הלקח למשקיעים הוא שאסור לפסול אף תחום, כל עוד החברה שנבחנת פותרת בעיה באופן מתוחכם".

 

אדם פישר, נציג קרן בסמר בישראל אדם פישר, נציג קרן בסמר בישראל צילום: עמית שעל

 

אם אינטוסל היא חברה טובה, מדוע מכרתם אותה?

"זו היתה דילמה קשה, שבסופה הרוכש הציע הצעה שלא יכולנו לסרב לה. לא היה לנו ספק שאם היינו ממשיכים, היינו גדלים, ואולי אף מוציאים את החברה להנפקה - אבל זה היה יכול לקרות רק עוד שנתיים לפחות. בשביל לצאת להנפקה אתה צריך יותר לקוחות ממה שיש לנו כרגע, והחברה צריכה להפגין יציבות מרבית. לא רצינו שיקרה לאינטוסל מה שקרה לגרופון, שהנפיקה כנראה מוקדם מדי".

 

לא חשבתם לגייס עוד כסף, להוסיף משקיעים ולהעלות את שווי החברה?

"העדפנו לדחוף את החברה קדימה ולהביא אותה להישגים עסקיים. למשל, לקחנו אותה לניסוי ב־AT&T, שבדיעבד הפכה ללקוח הגדול של אינטוסל. בהתחלה באינטוסל חשבו שזה גדול עליהם. זה לא קל לחברה ישראלית לגדול ככה. לא חשבנו שאנחנו מתקדמים מהר מדי. הרגענו אותם שאם יזדקקו לעוד כסף, יש לנו כיסים עמוקים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x