$
אינטרנט

פיילוט ההודעות בתשלום של פייסבוק מתרחב; מייל לצוקרברג יעלה 100 דולר

כתב שניסה לשלוח למנכ"ל פייסבוק הודעה נדרש את הסכום עבורה. תוכנית ההודעות בתשלום נועדה לצמצם ספאם ולהעצים את רווחי הנהלת הרשת החברתית, אולם נראה שהיא עשויה רק להזיק לעמודי מותג ולהטריד משתמשים

ניצן סדן 18:2711.01.13
פייסבוק החלה להפעיל פיילוט לתוכנית ההודעות בתשלום שלה, במסגרתה, כדי שמייל יגיע אל תיבת הדואר הראשית של משתמש שאינו נמנה על חבריו של השולח - יהיה עליו לשלם. העלות המקורית היתה דולר למייל, אולם כתב של אתר Mashable שניסה לשלוח מייל למארק צוקרברג נדרש לשלם תמורתו 100 דולר.

לכל משתמש בפייסבוק יש תיבת מייל שמחולקת לשניים: ראשית (inbox) ומשנית (others) - אליה נכנסות הודעות מקבוצות, עמודי מותגים ואנשים שאינם ברשימת החברים. הודעות אלו אינן מוצגות בחלון ההתראות ולפיכך יש סיכוי נמוך מאוד שהמשתמש ייחשף אליהן.

 

מאה דולר למייל. צוקרברג מאה דולר למייל. צוקרברג איור: מורן ברק

 

התוכנית של פייסבוק הוצגה לראשונה לפני כחודש. היא נועדה לייצר עבור פייסבוק מקור רווח נוסף מצד עמודי מותגים, אשר שואפים לשלב את המשתמש בפעילויות ותחרויות, לחשוף אותו למבצעים ולהגדיל כניסות לאתרי המכירה שלהם.

 

הבומרנג של פייסבוק

 

הנהלת פייסבוק שהתוכנית תוכל לצמצם את שיעור הספאם ברשת החברתית, שכן עמודים שמפעילים בוטים ששולחים הודעות למשתמשים לא יוכלו עוד לעשות זאת ללא עלויות נוספות למפעיליהם. עם זאת, אותם גורמים לא מטרידים את המשתמש במיוחד – שכן הוא לא רואה את הודעותיהם בתיבת המייל הראשית שלו.

 

התוכנית של פייסבוק עשויה לפעול לרעתה: משתמשים עושים לייק למותגים שהם אוהבים מתוך סיבות רבות, אולם לאו דווקא משום שהם מעוניינים לקבל מהם תכנים ופרסומות; משתמש שיראה בכך כהטרדה עשוי להתנתק מעמוד המותג ואף לשנות את דעתו על החברה ומוצריה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x