$
הייטק והון סיכון

המאיץ של מיקרוסופט פותח מחזור שני - עם 13 חברות חדשות

המחזור הקודם של מאיץ הסטארט-אפים הסתיים בהצלחה משמעותית - כשרוב החברות שלקחו בו חלק ביצעו גיוסי המשך. עתה, יחל מחזור פעילות חדש של המאיץ, במסגרתו יקבלו החברות ייעוץ, תמיכה ואף הצעת השקעה

אסף גלעד 13:4519.12.12
מיקרוסופט תשיק הערב (ד') את המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים שלה בהרצליה, שלושה חודשים לאחר סיומו של המחזור הראשון. בין החברות שיצטרפו גם כמה מיזמים שכבר נחשפו במגוון כנסים ותחרויות, כגון Pixtr, שפיתחה אפליקציה לשיפוץ תמונות בסמארטפון וטלסופיה מדיקל, שפיתחה ממשק שהופך מידע רפואי מהרשת לסרטוני וידאו פשוטים.

למחזור הנוכחי התקבלו 13 חברות, מתוך 300 שהגישו בקשה לקבלה. החברות שנבחרו ייכנסו לתכנית האצה של ארבעה חודשים ויקבלו הדרכה מיזמים סדרתיים, מומחי ממשק משתמש ומשקיעים בכירים כגון הסופר-אנג'ל ומייסד פיינאל רמי ליפמן, מודי רוזן ויהל זילכה מקרן מאגמה, יוני חפץ מלייטספיד ומשה ליכטמן, לשעבר מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט וכיום משקיע פרטי.

 

שיתופי פעולה - והצעת השקעה

 

הסטארטאפים גם ישתפו פעולה עם הטכניון, אוניברסיטת ג'ורג'יה-טק וחברות שונות ביניהן מיקרוסופט עצמה. חידוש מרכזי ביחס למחזור הקודם הוא השקעה של 20 אלף דולר שתשקיע Plus Ventures , קרן ההון סיכון של יוסי מולדבסקי ודודי לחוביץ. 

 

הסכום יוענק רק לחברות שיבחרו לקבל את השקעת הקרן. מולדבסקי ולחוביץ יעמידו את הסכום כהלוואה לחברה, מבלי לאלץ אותה לקבוע את שוויה בעת העסקה, הלוואה שתהפוך לרכישת מניות בהנחה בסבב הגיוס הבא שלה.

 

אביב גדות (מימין), מנכ"ל Pixtr, אחת החברות שישתתפו במחזור הנוכחי של מאיץ מיקרוסופט אביב גדות (מימין), מנכ"ל Pixtr, אחת החברות שישתתפו במחזור הנוכחי של מאיץ מיקרוסופט צילום: אוראל כהן

 

לטענת צחי וייספלד, מייסד החממה, ההשקעה תאפשר לחברות לדחות את קביעת הערך (valuation) לשלב מאוחר יותר, בה הערך צפוי לגדול משמעותית ובהתאם לכך לגייס בתנאים נוחים יותר. "בישראל מאיצים שונים נוטים לקחת 10% ממניות החברה תמורת עשרות אלפי דולרים, תנאי התחלה שפוגעים בסטארט-אפים ומאלצים אותם לקבוע את השווי שלהם בשלב כה מוקדם, מה שגורם להם בעקיפין נזק". ההשתתפות במאיץ נעשית ללא תשלום.

 

שיעור הצלחה קרוב לשל YCombinator

 

המחזור הראשון, שהסתיים לפני שלושה חודשים של המאיץ נחשב להצלחה; בעקבותיו, גייסו 8 מ-11 החברות שנכללו בו גיוסי המשך - או זכו להצעות לגיוסי המשך. סך ההשקעות בחברות הללו הגיע לכ-6.5 מיליון דולר, ממוצע של יותר מ-800 אלף דולר לחברה.

 

מרבית הגיוסים טרם פורסמו וצפויים לצאת לאור רק בינואר הקרוב. חברת סטיבי (Stevie) של יעל גבעון וגיל רימון היתה הבוגרת הראשונה של החממה שגייסה סיבוב המשך, 1.5 מיליון דולר מקרן הורייזונס של המיליארדר ההונג-קונגי לי קה-שינג.

 

גיל רימון, ממייסדי Stevie, אחת החברות שהשתתפו במחזור הקודם של מאיץ מיקרוסופט גיל רימון, ממייסדי Stevie, אחת החברות שהשתתפו במחזור הקודם של מאיץ מיקרוסופט צילום: אוראל כהן

 

"לא ציפינו להגיע לשיעור הצלחה של 70% במימון חברות בוגרות", אמר וייספלד ל"כלכליסט". "זה נתון שמעטות התכניות המקבילות שמגיעות אליו, ומתקרבת לשיעור ההצלחה של YCombinator , כיום תכנית ההאצה המוצלחת בעולם. להיות חתום על 6.5 מיליון דולר בגיוסי הון תוך שלושה וחצי חודשים לאחר תום המחזור הקודם זה מרגש, ובטח בהתחשב בכך שכשהקמנו את המאיץ הזה, איש לא ציפה שנגיע להיקפים כאלה".

 

את המאיץ ייסד צחי וייספלד, יוצא מודו ואם-סיסטמס, שמשמש כמנהל הפיתוח העסקי של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. את המאיץ מנהל חנן לביא. רוב החברות שישתתפו במחזור השני של המאיץ, 13 במספר, נמצאות לאחר סבב הסיד הראשון שלהן. חמש חברות מתוכן הן מיזמים שהתאגדו לחברה תוך כדי הליך הקבלה למאיץ. חברת טלסופיה היא החברה היחידה ברשימה שגייסה מעל לחצי מיליון דולר.

 

המיזמים החדשים במאיץ של מיקרוסופט:

 

1. INNOBI - מפתחת טכנולוגיה לניתוח אוטומטי של מצב עסקי על פי נתונים מהרשת.

 

2. Applango - מפתחת פתרון ידידותי למיטוב השימוש באפליקציות ארגוניות.

 

3. WSC Sport - מפתחת טכנולוגיה המאפשרת יצירה אוטומטית של כתבות וידאו מותאמות אישית בתחום הספורט

 

4. Telesofia Medical - מפתחת טכנולוגיה שהופכת מידע רפואי מהאינטרנט לסרטוני וידאו פשוטים ונהירים.

 

5. Physihome - מפתחת טכנולוגיה לטיפולי פיזיותרפיה בבית המטופל בשילוב קינקט.

 

6. KitchenBug - מפתחת טכנולוגיה המאפשרת ניתוח מיידי של מתכונים מהאינטרנט ותרגומם לערכים תזונתיים.

 

7. . Scoreoid - מפתחת פלטפורמת פיתוח למשחקי אונליין.

 

8. LiveTune - מפתחת אפליקציה ללימוד מוזיקה מותאם אישית לכל משתמש.

 

9. Pixtr - מפתחת אפליקציה המבצעת שיפור אוטומטי לתמונות פנים.

 

10. Shopetti - מפתחת אפליקציית שופינג חברתית לנשים.

 

11. SCREEMO - מפתחת פלטפורמת שירות לפיתוח אפליקציות תוכן וקמפיינים.

 

12. Askem - מתעלת את חכמת ההמונים ברשת לקבלת תשובות לשאלות המוצגות באמצעות תמונה.

 

13. Skygiraffe - מפתחת טכנולוגיה שסרבה לחשוף בשלב זה. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x