כלי חיפוש האפליקציות בפייסבוק יוכל להוות בסיס למנוע חיפוש חדש
פייסבוק הסבירה כיצד היא משתמשת במידע אישי של הגולשים כדי להתאים להם אפליקציות במרכז ההורדות שלה. התיאור עשוי להעיד על יכולות דיוק מרשימות שתציג - אם אכן תיכנס אל שוק החיפוש
12:12
04.10.12
פייסבוק הודיעה אמש (ד') בבלוג המפתחים הרשמי שלה כי היא משתמשת במידע המשתמשים ששמור אצלה כדי לנסות ולנחש אילו אפליקציות עשויות למצוא חן בעיניהם - פיתוח שיכול לסלול לה את הדרך אל תחום החיפוש - כיוון התפתחות פוטנציאלי של הרשת החברתית.
קראו עוד בכלכליסט:
אף שפייסבוק רואה בחנות האפליקציות ובמנוע החיפוש שלה הצלחה, אין נתונים עצמאיים שמעידים על מספר האפליקציות המורדות מהחנות, או על שיעור ההצלחה של מנוע החיפוש של פייסבוק בהתאמת האפליקציות למחפש. ואף על פי כן, ההערכות הן שההודעה של פייסבוק היא רמיזה לקראת מנוע חיפוש עתידי משלה.
חיפוש מבוסס לייקים?
כרגע פייסבוק מתבססת על מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. עם זאת,בתחילת ספטמבר אמר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כי בכוונת פייסבוק להשען על מידע המשתמשים שלה כדי לענות "על השאלות העמוקות ביותר שלך, כגון 'לאיזו מסעדת סושי הלכו החברים שלי בניו יורק בחצי השנה האחרונה, ועשו לה לייק?". לדברי צוקרברג, מנועי חיפוש מתפתחים לקראת מצב בו יוכלו לספק למשתמשים תשובות לשאלות ו"פייסבוק ממוצבת במקום ייחודי שמאפשר לענות על הרבה שאלות שיש לאנשים".

מרכז האפליקציות של פייסבוק. בסיס למנוע חיפוש?צילום מסך: Facebook
שריל סונדברג, סמנכ"ל התפעול של החברה, התייחסה השבוע לאפשרות של כניסת פייסבוק לתחום. יש כאן פוטנציאל לחיפוש יותר חברתי שאנחנו חושבים שעדיין לא מומש. שאתה מחפש מידע, האם מעניין אותך חוכמת ההמון או חוכמת החברים? לדעתנו, יש מקרים שבהם המידע הרלוונטי קשור דווקא לחבריך", אמרה.
לזכות באמון המשקיעים
פייסבוק נדרשת להפגין פוטנציאל רווח בחודשים האחרונים, לאור הנפקתה הכושלת. הכנסות החברה נמצאות בירידה והיא לא מצליחה לפיק רווח משמעותי מאפליקציות המובייל שלה למרות שאחוז משמעותי ממשתמשיה נכנסים לפייסבוק בעיקר דרכן. דיבורים על מנוע חיפוש עתידי, שיתחרה בזה של גוגל, עשויים להיות דרך לשכנע את המשקיעים שלא להפטר מהמניות ברשותם. עד כה, כל חברה שניסתה להתחרות בגוגל בתחום החיפוש בזירה העולמית נחלה כישלון. יצוין עוד כי שלשום (ג') אישרה פייסבוק כי היא עוקבת אחרי המשתמשים גם מחוץ לפייסבוק, וכי היא משתמשת במידע שלהם כדי להתאים להם מודעות באופן אישי.


