$
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק מפסיקה לאגור נתוני זיהוי פנים באירופה - ולוטשת עינה אל תחום החיפוש

כדי שלא להיתבע, פייסבוק הסכימה לבטל את כלי זיהוי הפנים שלה באיחוד - לאור שורת תלונות על הפרת פרטיות גולשים בתיוג תמונות אוטומטי. בנוסף, תציג הרשת החברתית כלי חדש לאיתור מחרוזות חיפוש. האם מנסה לדרוך בגינה של גוגל?

יוסי גורביץ 11:1823.09.12

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, הגיעה בסוף השבוע להסכמה עם נציבות הפרטיות של אירלנד, על פיה היא תפסיק להפעיל באירופה את תכונת זיהוי הפנים שלה. עם זאת, בהודעה רשמית אמרה החברה כי היא עשויה לחזור ולהשתמש בתכונה השנויה במחלוקת - אם תצליח לשכנע את הרגולטורים שהיא עומד בתקנות הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי.

 

נציבות הפרטיות של אירלנד חקרה את פייסבוק מטעם האיחוד, לאור תלונות רבות שהתקבלו בנוגע לכלי זיהוי הפנים של הרשת החברתית. הכלי מאפשר לבצע תיוג אוטומטי ובכך ליצור מצבים מביכים עבור הגולשים - ולפגוע בפרטיותם. בתום החקירה, קבעה הנציבות מספר כללים עבור פייסבוק, בנושא גישת המשתמשים למידע שלהם - ומחיקתו. מעה, כאשר משתמש ימחק תוכן או מידע, פייסבוק תסיר אותו משרתיה בתוך שלושה חודשים. בעבר, נשמר המידע המחוק בצורה לא מוגבלת וככל הנראה שנעשה בו שימו מסחרי.

 

צוקרברג. מה הוא עושה עם הפנים שלכם? צוקרברג. מה הוא עושה עם הפנים שלכם? איור: מורן ברק

 

פייסבוק גם החליטה לסגת מהחלטתה להפעיל כלי שיתוף פאסיבי, במסגרתו כל מי שנכנס לתוכן זה או אחר דרך אפליקציה יעביר על כך עדכון אוטומטי לחבריו. אתרי תוכן רבים, ששאפו לשפר את חשיפתם ברשת החברתית, השיקו אפליקציות שכאלה - דרכן מתבצעת קריאת הכתבות. לאחר תרעומת מצד הגולשים, שנמאס להם מהפרסום האוטומטי של תכנים אצלם בפיד וירידה משמעותית בשימוש ביישומים אלה בארבעת החודשים האחרונים (אפליקציית הוושינגטון פוסט למשל, איבדה כ-60% מהמשתמשים שלה), ביטלה פייסבוק את הפרסום הפאסיבי.

 

חזית נוספת מול גוגל

 

פייסבוק בסוף השבוע שתשיק בקרוב תכונה חדשה שתאפשר לגולשים לעקוב אחר החיפושים שלהם ברשת החברתית - ולמחוק אותם. נכון לעכשיו, התכונה זמינה רק למספר מצומצם של משתמשים. המהלך הוא ככל הנראה חלק מכניסתה ההדרגתית אל תחום החיפוש.

 

נכון להיום ישנו מספר לא מבוטל של מנועי חיפוש ברשת, אולם גם הפופולריים שבהם לא מאיימים על הגמוניית גוגל בתחום. עם זאת, מנוע חיפוש שיתבסס על מידע שמזינים המשתמשים בפייסבוק יוכל להציג תוצאות רלוונטיות יותר ופרסומות מכוונות צרכן ברמת דיוק גבוהה. הסיבה לכך היא שבעוד חיפוש גוגל נשען על פעולות רלוונטיות של המשתמש (הקלדת מחרוזת חיפוש ובחירה בתוצאה), חיפוש פייסבוק יוכל להישען על כל המידע שהזין המשתמש בעצמו לפרופיל. נכון להיום נשענת פייסבוק על מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x