לגוגל פלוס יש 400 מיליון משתמשים. האמנם?
בכיר בגוגל טען שלרשת החברתית יש 400 מיליון משתמשים, כשרבע מהם פעילים. אתר cnet מציע לקחת את הנתון בערבון מוגבל, לאור הצורה בה מגדירה גוגל משתמש "פעיל" ובהצלחותיה בזירת המדיה החברתית עד כה
גוגל הודיעה היום (ב') שלרשת החברתית שלה, גוגל פלוס, יש 400 מיליון משתמשים, מהם 100 מיליון פעילים באופן רציף. "רק לפני שנה פתחנו הרשמה פומבית לשירות ולא יכולנו לדמיין שכל כך הרבה אנשים יצטרפו בתוך 12 חודשים", כתב ויק גונדוטרה, סמנכ"ל הנדסה בכיר בגוגל.
בפוסט שפרסם ברשת החברתית, התייחס גונדוטרה לגוגל פלוס בתוך כלי שישפר את חוויית גוגל הכוללת, בנוסף להיותו "יעד בפני עצמו". הנתון הזה מרשים למדי, בהתחשב בביקורת שנמתחה על נחיצותו של שירות כזה - בעולם בו קיימת פייסבוק.
גוגל לא פרסמה כיצד היא מחשבת את מספר המשתמשים הפעילים. החברה ככל הנראה סופרת כל מי שמתחבר לשירות בתור "פעיל". עם זאת, לא ידוע אם בספירה של אימפריית האינטרנט נכללים גם גולשים שהשתמשו בשירותים שמקושרים לרשת החברתית שלה. למשל - יוטיוב, גוגל Play ומנוע החיפוש שלה.

רשת חברתית או איחוד של שירותים מקוונים?
באפריל השנה שאל כתב cnet את גונדוטרה כמה משתמשים מאומתים יש לגוגל פלוס. הבכיר השיב לו שהרשת החברתית היא בעצם "איחוד של כל שירותי גוגל בשכבה חברתית אחת".
גוגל פלוס הציגה כמה חידושים דקים בתחום המדיה החברתית. כמו למשל, היכולת להגדיר מעגלים חברתיים והשילוב הטבעי עם שירותי גוגל הפופולריים.
בניגוד לרשתות מתמחות (כמו למשל לינקדאין, שמתמקדת בקשרים עסקיים) - גוגל פלוס נועדה להוות תחרות ישירה לפייסבוק - בממשק, במבנה ובאפשרויות שבה. זאת, על אף שהחברה טענה בעבר אחרת. בסוף 2011 טען בכיר בגוגל שהרשת החברתית תנסה להתמקד בארגונים ולהפוך ל"דבר הגדול הבא בעולם העסקי". על פניה, נשמעת ההחלטה הגיונית; גוגל פלוס לא הצליחה להזיז ולו במעט את הגמוניית פייסבוק בזרם המרכזי של המדיה החברתית.
רוב הגולשים התרגלו להשתמש בשירותי החיפוש, המייל והמיפוי של גוגל באופן שוטף, אולם לנהל את חייהם החברתיים בפייסבוק. למשתמש הממוצע אין צורך בשתי רשתות חברתיות שמציעות פחות או יותר את אותם הכלים. במיוחד, היות ובאחת מהן נמצאים גם כך כל החברים שלו - ובשניה, רק חלק ממשתמשי ג'ימייל.
כרגע לא ידועה מידת הצלחתה של גוגל פלוס כרשת חברתית בה משתתפים מעלים וצורכים תכנים באופן שוטף, כפי שעושים רובם בפייסבוק. יש להניח שארגונים רבים פעילים במידת מה ברשת זו, מתוך שאיפה להשפיע על הדירוג שלהם במנוע החיפוש של גוגל.
גוגל והמדיה החברתית - אהבה נכזבת
גוגל ניסתה להיכנס לתחום המדיה החברתית במשך תקופה ארוכה - מהלך טבעי למעצמת אינטרנט, שברשותה האתר הנצפה ביותר ברשת. עם זאת, החברה לא נחלה הצלחה יתרה בתחום.
הכניסה המהותית הראשונה שלה לזירה היתה ב-2004, עם רכישת אורקוט, רשת חברתית שפופולרית כיום רק בברזיל. ב-2005 רכשה החברה את DodgeBall, כלי מסרים מיידיים חברתי מבוסס סלולר שמעולם לא הפך למוצר. ב-2010 הקימה את באז, שירות שדומה לטוויטר - וחשף אוטומטית רשימות אנשי קשר של משתמשים. לאחר תלונות ותביעות נקנסה גוגל ב-8.5 מיליון דולר כפיצוי על הפרת הפרטיות שביצע באז. השירות נסגר ב-2011.


