$
כלכליסט-טק

בלעדי ל"כלכליסט": בכיר לשעבר בסוני העולמית מגייס קרן הון סיכון ישראלית

פול־רנה אלברטיני מגייס קרן בשם סושי ונצ'ר פרטנרס שתשקיע 20 מיליון דולר ב־20 חברות ישראליות קטנות. אלברטיני: "חברות יכולות להימכר בסכומים קטנים ועדיין להראות רווח נאה למשקיעים". עד כה גייסה הקרן 2 מיליון דולר

מאיר אורבך 08:23 11.09.12

 

פול־רנה אלברטיני, יו"ר החברה ובעברו סגן נשיא סוני אירופה ויו"ר וורנר מיוזיק אינטרנשיונל מקים קרן הון סיכון חדשה בשם סושי ונצ'ר פרטנרס, שמתכוונת להשקיע בשנים הקרובות כ־20 מיליון דולר ב־20 חברות ישראליות, בחלוקה של כמיליון דולר לחברה.

 

אלברטיני אינו מאמין באקזיטים גדולים. בשיחה עם "כלכליסט" הוא אמר כי "לא כל חברה היא פייסבוק וזינגה. יש הרבה חברות שיכולות להימכר בסכומים קטנים ועדיין להראות רווח נאה מאוד למשקיעים".

 

פול רנה אלברטיני
פול רנה אלברטיניצילום: קרן סושי ונצ'ר פרטנרס

 

הקרן נמצאת בימים אלה בתהליכי גיוס של הקרן, ועד כה השלימה גיוס של כ־2 מיליון דולר ממשקיע אירופי וכן מאלברטיני עצמו. לדברי שחר נמר, השותף הישראלי בקרן, החזר של פי חמישה על השקעתם יהיה הצלחה גדולה מאוד.

 

לדברי אלברטיני, "אנו רואים שיש בישראל שפע של הזדמנויות לחברות שלא בהכרח חולמות להיות ענקיות, אבל כן יש להן טכנולוגיה שיכולה לעניין חברות גדולות מתחומי המדיה והפרסום וגם מהאינטרנט. המהפכה הדיגיטלית בעולם הפרסום הופכת את חברות המדיה והפרסום לרעבות לרכישות. הרבה חברות מבינות שבקצב המהיר שבו קורים השינויים בעולם הדיגיטלי כיום, החברות הגדולות חייבות לרכוש הרבה חברות טכנולוגיות כדי לעמוד בקצב ההתפתחויות".

 

בדצמבר מתכוונת הקרן להפעיל בחיפה מאיץ חברות משלה בשם סטארט־אפ בוטקמפ. הקרן כבר מפעילה תוכנית דומה באירופה, ולדברי אלברטיני "בחרנו בחיפה מאחר שהיא קרובה לכל מרכזי הפיתוח של החברות הגדולות דוגמת גוגל, יאהו ואחרות".

 

בימים אלה פונה סושי ונצ'ר פרטנרס לחברות ישראליות בתחומי הרשת, פיתוח אפליקציות סלולריות, כלים לרשתות חברתיות, מדיה דיגיטלית והפצת מדיה כדי שיצטרפו למאיץ החברות.

 

החברות שיצטרפו יזכו להשקעה ראשונית של 15 אלף יורו, שטח משרדי לשנה, ותוכנות ושירותים בשווי 150 אלף יורו. מטרת התוכנית, שתוכניות דומות לה פועלות במספר רב של ערים באירופה, לרבות לונדון, קופנהגן, אמסטרדם, מדריד, ברלין ודבלין, היא לאפשר ליזמים בתחום האינטרנט והמדיה המקוונת לעבור משלב הרעיון לשלב המוצר. המימון הראשוני והסיוע ישמשו לפיתוח אבטיפוס של מוצר ולהכנה לקראת גיוסי כספים נוספים והתרחבות המיזם בעולם. בקרן מאמינים שבזכות קשרי הקרן הענפים בעולם המדיה המקוונת, היא תוכל לסייע לחברות ישראליות בפתיחת דלתות והיכרויות עם בכירים בתעשייה.

x