$
כלכליסט-טק

מכשירי לנובו עקפו את מכירות האייפון בסין

החברה זינקה מהמקום השביעי למקום השני במכירות המכשירים במדינה ברבעון האחרון. המצב עשוי להתהפך עם השקת האייפון הבא, אולם כעת מכירות הסמארטפונים של לנובו נופלות בהיקפן רק מאלו של סמסונג

עומר כביר 12:58 27.08.12

 

בעוד אפל מתבשמת מהניצחון על סמסונג בארה"ב, נתח השוק של האייפון בסין הצטמצם הצורה ניכרת - לעומת עלייה במכירות הסמארטפונים של מתחרתה המקומית לנובו.  היקף המכירות של מכשירי לנובו בסין ברבעון האחרות שני רק לשל סמסונג.

 

לפי נתונים של חברת המחקר IDC, אותם מביאה סוכנות הידיעות בלומברג, במהלך הרבעון השני של השנה טיפסה לנובו הסינית מהמקום השביעי למקום השני במכירות הסמארפונים בסין, עם נתח שוק של 11%. מנגד, נתח השוק של אפל צנח מ-19% ל-10% בלבד. סמסונג ממשיכה להחזיק במקום הראשון, עם נתח שוק של 19%, ZTE הסינית עלתה מהמקום הרביעי לשלישי, וחוואוי ירדה למקום החמישי.

 

לנובו K860, מכשיר עילית של החברה שנמכר בסין
לנובו K860, מכשיר עילית של החברה שנמכר בסין

 

"ללנובו היה רבעון שני ענק הודות להגדלת נפח המכירות באמצעות ספקיות הסלולר ומאמץ קמעונאי מתמשך שמינף את חנויות המחשבים האישיים ואת השותפויות של החברה", נמסר מ-IDC. הירידה בנתח השוק של אפל מיוחסת, מנגד, לירידה העונתית שמקדימה כל השקת דגם אייפון חדש (החברה צפויה להשיק את אייפון 5 בעוד כשבועיים) שמונעת מלקוחות מלרכוש את הדגם הנוכחי, ולתחרות הגוברת מצד סמארטפוני אנדרואיד מתקדמים של סמסונג ו-HTC.

 

הרבעון השני, אגב, היה בעל חשיבות סמלית בסין: היה זה הרבעון הראשון שבו מכירות הסמארטפונים עברו את מכירות הטלפון הפשוטים - 44.1 מיליון סמארטפונים שמייצגים נתח שוק של 51%.

x