• תפריט
חדשות טכנולוגיה

מכה לפייסבוק: ביהמ"ש דחה הסדר שאפשר להפוך "לייקים" לפרסומות

בתביעה נגד הרשת החברתית נטען כי היא מפרסמת את ה"לייקים" שמשתמשים עשו לדפים של חברות עסקיות כ"כתבות ממומנות", מבלי לשלם להם או לתת להם אפשרות שלא להופיע בפרסומות הללו

סוכנויות הידיעות 08:5018.08.12

בית המשפט בארה"ב דחה את הצעת ההסדר המשפטי של פייסבוק בנוגע לאישומים שהחברה הפרה את זכויות החברים ברשת החברתית באמצעות פיצ'ר של "כתבות ממומנות". בצו שפורסם אתמול, השופט המחוזי ריצ'רד סיבורג בסן פרנסיסקו ציין מספר חששות בנוגע להסדר, כולל בקשה לפירוט מדוע ההסכם אינו מעניק כסף לחברי האתר.

  

5 חברים בפייסבוק הגישו תביעה נגד הרשת החברתית, בבקשה לקבלת מעמד תביעה ייצוגית, בטענה שהפיצ'ר "כתבות ממומנות" מפירות את החוק של קליפורניה בכך שהן מפרסמות את ה"לייקים" של המשתמשים בחלק מהמפרסמים כפרסומות מבלי לשלם להם או לתת להם אפשרות שלא להופיע שם. התביעה כוללת 100 מיליון תובעים ייצוגיים פוטנציאליים.

 

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: בלומברג

 

סיבורג אמר שהחברה ועורכי דינם של התובעים יכולים לנסות ולשנות את ההסכם בהתאם לחששות שהעלה בפסק הדין. "אנו עדיין חושבים שההסכם הוגן, הגיוני ומתאים", אמר דובר מטעם פייסבוק. "אנו מעריכים את הקווים המנחים של בית המשפט ומצפים להתייחס לשאלות שהועלו בצו". לא ניתן היה להשיג את נציגי התובעים לקבלת תגובה.

 

במסגרת ההסדר, פייסבוק הסכימה להעניק לחברים שליטה רבה יותר על אופן השימוש במידע האישי שלהם. לדעתו של כלכלן מטעם התובעים שפורסמה במסמכי בית המשפט, הערך לחברי פייסבוק הנובע מהשינויים הוא 103 מיליון דולר. פייסבוק גם הסכימה לשלם הוצאות משפטיות בסך 10 מיליון דולר ולתרום 10 מיליון נוספים לצדקה.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות