$
אינטרנט

נילסן: יוטיוב הפכה לספק המוזיקה העיקרי עבור צעירים

סקר של חברת המחקר מראה ששני שלישים מבני העשרה בארצות הברית משתמשים בעיקר באתר שיתוף הווידאו כדי להאזין למוזיקה. במקום השני? הרדיו, שהוא גם הכלי הנפוץ ביותר לגילוי מוזיקה חדשה

יוסי גורביץ 12:5315.08.12
סקר של חברת המעקב נילסן שפורסם אתמול (ג') מצא כי בקרב בני העשרה בארה"ב, יוטיוב הפך לכלי המרכזי לצריכת מוזיקה. ממצא מפתיע שעלה מן הסקר הוא שלרדיו יש עדיין תפקיד מרכזי מאוד בקידום מוזיקה.

 

64% מבני העשרה שנשאלו אמרו כי הם צורכים מוזיקה באמצעות יוטיוב, והרדיו הגיע
למקום השני: כ-56% אמרו כי הם משתמשים בו כדי להקשיב למוזיקה. 53% מהנשאלים אמרו כי הם מאזינים למוזיקה דרך אייטיונז, חנות המוזיקה של אפל ו-38% מהם אמרו כי הם רכשו דיסק בשנה האחרונה.

 

כוכב הרדיו לא מת

 

אבל בעוד שצריכת המוזיקה מתבצעת בעיקר דרך יוטיוב, 48% מהצעירים עדיין מגלים מוזיקה חדשה דווקא דרך הרדיו. 10% אמרו כי הם מגלים מוזיקה חדשה באמצעות המלצות של חברים או בני משפחה, ורק 7%אמרו שהם מגלים אותה באמצעות יוטיוב.

 

אף שהצעירים עדיין רוכשים דיסקים, הם אמרו לסוקרים כי הם מעדיפים רכישת מוזיקה דיגיטלית על פני רכישת דיסקים: 63% אמרו כי לאלבום מקוון יש ערך "טוב מאוד או די טוב", 61% אמרו זאת על רכישת שירים בודדים בפורמט דיגיטלי, ו-55% אמרו זאת על רכישת אלבום פיזי. שיעור הצעירים בני 18 ומטה שרכש מוזיקה דיגיטלית כלשהי בשנה האחרונה עמד על 51%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x