HTC יוצאת לכבוש את סין
החברה תתמקד בשוק הסיני, לאחר שספגה הפסדים בשווקים בארה"ב ובאירופה בעקבות תחרות קשה מצד סמסונג, אפל והאחרות
יצרנית הסמאטרפונים HTC תתמקד בשוק הסיני, על רקע הצניחה במכירותיה בארה"ב ובאירופה בחודשים האחרונים - כך לפי דיווח של ה-"וול-סטריט ג'ורנל".
HTC הטיוואנית זכתה בעבר להצלחה ניכרת בזכות התבססותה כיצרנית אנדרואיד מובילה והפכה לאחת מספקיות המכשירים הבולטות בעולם. ואולם בתקופה האחרונה, בעיקר על רקע הצלחת סמארטפוני גלקסי של סמסונג, סבלה החברה מירידה בהיקף פעילותה ובהכנסותיה.
לפי הדיווח, בתגובה למצב זה החלה החברה להעצים את נוכחותה בסין, שוק שרחוק מאוד ממיצוי יכולת הצמיחה שלו ובו חברה שמרבית עובדיה דוברים את השפה המקומית יכולה לזכות ביתרון. במסגרת המהלך, תגביר HTC את ערוצי המכירה שלה בסין ותגדיל מספר המהנדסים שעובדים במדינה.
ראש בראש עם סמסונג
ראש פעילות החברה בסין, ריי יאם, אמר לוול-סטריט ג'ורנל שבשנתיים האחרונות HTC פתחה 2,700 נקודות מכירה ממותגות בסין ושעד סוף 2013 יגיע המספר ל-3,500. עם זאת, החברה עדיין תתקשה להתחרות בסמסונג, שמפעילה 6,000 נקודות מכירה במדינה.
לדברי יאם במהלך הרבעון השני של השנה נתח השוק של החברה בסין כמעט ושולש, מ-2.6% ל-6% למרות הקשיים שלה. החברה מקווה להגדיל את חלקה בשוק בעד 4% נוספים בשני הרבעונים הקרובים. לעומתה, לסמסונג (שמובילה את השוק הסיני) היה נתח שוק של 24.9% ברבעון הראשון.
עד 2015, הוסיף יאם, מקווה החברה להפוך לאחד משני המותגים הגדולים בסין לפי הכנסות. "אני מאמין של-HTC יש את כל הרכיבים הדרושים להצלחה", אמר ל"ג'ורנל". “אבל אנחנו צריכים להיות זהירים ולבצע רק את הצעדים הנכונים. אם נשגה, ייקח לנו הרבה יותר זמן להתאושש".


