חדשות רעות לפייסבוק: עלייה ניכרת במספר משתמשיה במובייל
מנתוני פייסבוק שנמסרו לרשות לניירות ערך עולה כי 102 מיליון משתמשים גולשים בה רק בסלולר. זהו נתון בעייתי עבור הרשת החברתית - שרווחיה מפרסום בסלולר נמוכים משמעותית מהפרסום באתר עצמו
כ-102 מיליון מגולשי פייסבוק השתמשו ברשת החברתית רק דרך גרסאות המובייל שלה ביוני האחרון. המספר הזה מהווה עלייה של כ-23% לעומת מספר הגולשים שהשתמשו אך ורק בגרסה הסלולרית של פייסבוק במרץ האחרון, שנאמד אז בכ-83 מיליון. כך דיווח אתמול (ג') טק-קראנץ', בהסתמך על הנתונים שהגישה פייסבוק לרשות לניירות ערך.
אלו חדשות רעות מבחינת פייסבוק, שנתח עצום מרווחיה מגיע מחבילות פרסום; בעוד במחשב הביתי יכולה פייסבוק להציג עד שבע מודעות בכל עמוד - בגרסאות המובייל ניתן להציג רק מודעה אחת. גם מודעה זו היא מסוג Sponsored Story, כלומר מודעה שמתבססת על לייקים שחבריו של המשתמש עשו.
ההערכה היא שפייסבוק לא תוכל לשפר את יכולת הפרסום בסלולר לפחות עד השנה הבאה - ובהתאם, מניית פייסבוק ירדה אתמול בעוד 6.2%, ונסחרה ב-21.71 דולרים למניה. מחיר ההנפקה של המניה, לפני כחודשיים וחצי, עמד על 38 דולרים. יכולתה של פייסבוק להרחיב את הפרסום במובייל מצומצמת, מחשש שהמשתמשים ימאסו בפרסומות וינטשו את השירות.
צמיחה איטית, מפרסמים עוזבים
בחדשות רעות אחרות לפייסבוק, אף ששיעור הצמיחה שלה בכלל העולם בשנה האחרונה עמד על 29% (על פי נתוניה), אנליסטים הציגו נתונים נמוכים יותר. בארה"ב למשל, הצמיחה עמדה על עשרה אחוז בלבד. משתמשים בארה"ב אמנם נוטים יותר להקליק על מודעות ולרכוש מוצרים - אך הצמיחה של פייסבוק מתרחשת בעיקר בעולם השלישי, שתושביו עניים יותר.
הידיעה מגיעה כיממה לאחר שחברת התוכנה Limited Run,הודיעה פומבית שהיא מפסיקה לפרסם בפייסבוק, משום שעל פי נתוניה, 80% מהמקליקים על הפרסומות שלה הם בעצם בוטים ולא משתמשים אנושיים. לפני שבועיים פרסם ה-BBC תחקיר שהגיע לתוצאות דומות.


