$
אינטרנט

טוויטר חוצה את קו חצי מיליארד המשתמשים - ומשיקה תיוג ארגונים

באיזו עיר מצייצים הכי הרבה? כמה מהציוצים כוללים נתוני מיקום? דו"ח של חברת מחקר מראה את התפשטותה העולמית של טוויטר. הרשת משיקה עתה גם תיוג חברות דרך סימן $, שיכונה CashTag

יוסי גורביץ 12:1031.07.12

חברת המעקב הצרפתית Semiocast דיווחה אתמול (ב') שהרשת החברתית טוויטר חצתה בתחילת יולי את קו חצי מיליארד המשתמשים. טוויטר היא תופעה בינלאומית: רק כ-141.8 מיליון ממשתמשיה מגיעים מארה"ב, כ-27.4% מכלל הגולשים.

 

שלוש הערים בהן מספר הציוצים הוא הגדול ביותר הן ג'קרטה, טוקיו ולונדון. שיעור הצמיחה הגדול ביותר במספר המשתמשים נמדד בברזיל - מתחילת 2012 עלה מספרם מ-33.3 מיליון ל-41.2 מיליון.

 

לפי נתוני Semiocast, רק 0.77% מהציוצים כללו תיוג מקום. עוד עולה מהנתונים, שהשפה ערבית הופכת במהירות לנפוצה בטוויטר: היא השישית בפופולריות שלה באתר. הנתונים מתבססים על בחינת של 1.058 מיליארד ציוצים פומביים.

 

ציוצים מסביב לעולם. טוויטר ציוצים מסביב לעולם. טוויטר

 

צייץ לי חברה

 

טוויטר הציגה אמש סימן חדש: אחרי ה-@, שמאפשר אזכור של משתמש, ו-#, שמאפשר יצירה של תג, הציג השירות את $ - שמכונה Cashtag או קאשתג. הסימון החדש נועד להצגת דיונים על חברות ומותגים.

 

כדי להשתמש בסימן, המשתמש יכתוב את סימן הדולר ($) ויוסיף לו את סימון המניה של החברה עליה הוא רוצה לדבר. בעיה ראשונית, שכבר גוררת תלונות, היא ששימוש בסימול המניה הלא נכון (למשל, $appl במקום $aapl כדי לדון ) גורם לתיוג לא לתפקד.

 

חברה בשם StockTwits התלוננה כי טוויטר גנבה בעצם את הרעיון שלה וכי היא משתמשת בקאשתג מזה ארבע שנים. לטענת StockTwits, היא ניסתה למכור את השירות לטוויטר לפני מספר חודשים ונענתה בשלילה. בשנתיים האחרונות השתלטה טוויטר מספר פעמים על פונקציות שיושמו בה בעבר על ידי חברות צד שלישי. התוצאה היתה זעם ניכר בקרב מפתחים, שטענו שהם השקיעו זמן ומאמץ רק כדי לגלות שטוויטר עצמה מתחרה בהם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x