בלעדי ל"כלכליסט": אלוט במגעים לרכישת אוברסי הישראלית
חברת ציוד התקשורת אלוט נמצאת במו"מ לרכישת הסטארט־אפ אוברסי, שהוקם בשנת 2004, ב־30-20 מיליון דולר. שתי החברות הישראליות פועלות בתחום האצת העברת נתונים על גבי רשתות תקשורת
אקזיט כל־ישראלי בדרך. חברת ציוד התקשורת אלוט (Allot) מנהלת מו"מ לרכישת הסטארט־אפ אוברסי (Oversi), כך נודע ל"כלכליסט". סכום הרכישה מוערך בכ־20–30 מיליון דולר, פי שניים מהסכום שגייסה החברה עד כה, כ־15 מיליון דולר.
זו הרכישה הרביעית של אלוט, והשנייה שלה בישראל לאחר Netreality שאותה רכשה ב־2002. רק ברבעון האחרון רכשה אלוט את אורטיבה האמריקאית, העוסקת באופטימיזציה של העברת נתונים ברשתות אלחוטיות, רכישה שהוערכה אז בכמה עשרות מיליוני דולרים, ושאמורה לתרום לפי תחזיות המכירה של החברה, 3–5 מיליון דולר כבר במחצית השנייה של שנה זו.
חוסנה הפיננסי של אלוט השתפר בשנים האחרונות וקופת המזומנים שלה מכילה נכון לסוף מרץ השנה כ־140 מיליון דולר, עלייה משמעותית ביחס לסוף השנה, אז עמדה הקופה על 116 מיליון דולר. אלוט גם גייסה השנה 85 מיליון דולר בהנפקה שניונית.

אלוט, בניהול רמי הדר, מפתחת מוצרי תקשורת שמסייעים בהאצת תעבורת הנתונים ברשתות תקשורת של חברות וספקי תקשורת ואינטרנט. עסקת אוברסי מהווה רכישה אורגנית עבורה היות ושתי החברות מצויות בתחום האצת העברת הנתונים על גבי רשתות תקשורת.
המערכות של אוברסי מספקות שירותי האצה לתכני וידיאו באינטרנט וברשתות Peer to peer. הן מאפשרות לספקיות תקשורת להתמודד עם העומס הכרוך בעליית מספר הצופים בסרטונים ובתכני וידיאו על גביה רשת הסלולרית והקווית.
עם הגידול בצריכת וידיאו באינטרנט, מפעילי תקשורת נאלצים להשקיע בשדרוג הרשת כדי לתת מענה הולם באמצעות שירותי תוכן אינטרנטי (OTT) ותוכן מנוהל כגון VOD ו־IPTV, ואוברסי מסייעת להם בכך.
רכישת אוברסי מתחברת לדברים שאמר ל'כלכליסט' בסוף השנה שעברה המנכ"ל רמי הדר: "האסטרטגיה שלנו להמר על עולם הסלולר הצליחה, והצורך במוצרים שלנו ובאפליקציות שאנחנו תומכים בהן גדל. זה עולם שמבחינה פיננסית היה יותר חסין לבעיות המאקרו כלכליות בשנים האחרונות, מה שעזר לנו".
אוברסי הוקמה ב־2004 על ידי איתן עפרון ועופר וולד שכבר אינם עובדים בה, ומנוהלת בידי דוד טולוב. מהחברות לא נמסרה תגובה.


