$
חדשות טכנולוגיה

דיווח: סמסונג מכרה פי שניים סמארטפונים מאפל ברבעון השני

מנתוני חברת המעקב Strategy Analytics עולה כי החברה הדרום קוריאנית מכרה ברבעון השני 50.5 מיליון סמארטפונים לעומת כ-26 מיליון שמכרה אפל. מכירות הסמארטפונים עלו ב-32%

יוסי גורביץ 10:3029.07.12
רבעון מוצלח לסמסונג: על פי נתוני חברת המעקב Strategy Analytics שפורסמו בסוף השבוע, מכירות הסמארטפונים של סמסונג ברבעון השני של 2012 היו כפולות כמעט ממכירות הסמארטפונים של יריבתה הקשוחה בשווקים ובבית המשפט - אפל.

 

על פי הנתונים, סמסונג מכרה 50.5 מיליון סמארטפונים,

בעיקר מסדרה S - סדרת הדגל שלה, במסגרתה הושק ברבעון זה הגלקסי S3. לשם השוואה, ברבעון השני של 2011 מכרה החברה רק 20.2 מיליון מכשירים.

לעומתה, מכרה אפל כ-26 מיליון יחידות. נתח השוק של סמסונג טיפס לכ-34.6% וזה של אפל - ל-17.8%. שתי החברות מחזיקות יחדיו ברוב שוק הסמארטפונים. אחת הסיבות היא צלילתה של נוקיה, שמכרה רק 10.2 מיליון מכשירים (לעומת 16.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2011) ונתח השוק שלה צנח ל-7% בלבד. גם חברת המחקר IDC מראה נתונים דומים לשל Strategy Analytics - להערכת החברה, סמסונג מכרה 50.2 מיליון מכשירים והיא מחזיקה בנתח שוק של 32.6%.

 

מדוע הביסה סמסונג את אפל?

 

Strategy Analytics מעריכה שסיבה למכירות הנמוכות יחסית של מכשירי אפל היא משתמשים שהעדיפו להמתין לאייפון 5 ולא לרכוש אייפון 4S. בנוסף, יתכן ונטיית אפל (בדומה לחברות אחרות) שלא לשדרג מערכות הפעלה של דגמים מיושנים שלה תרמה למגמה זו. 
 

עוד ציינה Strategy Analytics כי מכירות הסמארטפונים עלו ב-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכי סך הכל נמכרו כ-146 מיליון יחידות. החברה ציינה, עם זאת, כי זו הצמיחה האיטית ביותר בשוק הסמארטפונים מאז שנת 2009.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x