בעיטה לחיבורים: הקבוצות הישראליות גילו את הרשת
בחו"ל האולימפיאדה דוחפת את הטכנולוגיה קדימה. בישראל, מתברר, האוהדים דואגים להפוך את הקבוצות למחוברות יותר
מאז ראשיתם המשחקים האולימפיים מביאים לזירה חידושים טכנולוגיים. האולימפיאדה בלונדון, שתיפתח היום, לא חורגת מכך: היא תציע לגולשים הנלהבים לשוחח עם הספורטאים באמצעות קהילה מקוונת, והמבקרים בבירת אנגליה יקבלו גלישה חופשית ברכבת התחתית. זו הזדמנות טובה לבדוק איפה קבוצות הספורט שלנו עומדות ביחס לעולם: אם יו"ר ההתאחדות לכדורגל טוען שהליגה הישראלית היא השישית בטיבה באירופה, כדאי שזה יתבטא גם ברשת.
אתר מתפקד זו כבר דרישה בסיסית מקבוצת כדורגל או כדורסל שמכבדת את עצמה, אבל טוב לראות שקבוצות כמו הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים מקפידות להפעיל עמודי פייסבוק רשמיים, עם עשרות אלפי עוקבים ועדכונים שוטפים. גם לאלופה הטרייה, עירוני קריית שמונה, יש עמוד פייסבוק משלה עם כ-3,000 מעריצים.
בקבוצות אחרות (כולל מכבי חיפה) האוהדים לוקחים את העניינים לידיים, ומפעילים את העמודים המרכזיים בעצמם. לא תמיד הדרך שבה הם עושים זאת מוצאת חן בעיני הנהלת הקבוצה: העמוד של היריבה העירונית הפועל חיפה, למשל, קורא לחרם מנויים במסגרת מחאה נגד הבעלים.

הקבוצות הגדולות גם מחזיקות בעמודי יוטיוב משלהן, ולמכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל יש, משום מה, אפילו עמודים בגוגל+. ומה בדבר אפליקציות? אתרי קבוצות הכדורגל הגדולות אינם מפרסמים יישומים רשמיים, אם כי חיפוש מהיר ברשת מניב שלל אפליקציות עצמאיות. בכדורסל המצב שונה: מכבי תל אביב והפועל ירושלים מתגאות שתיהן באפליקציות לאייפון, עם פיצ'רים כמו מפה אינטראקטיבית של האולם, אך האנדרואיד נשאר בינתיים נטוש.
לקבוצות בישראל, כמובן, יש פחות כסף מאשר למועדוני הפאר ברחבי העולם. אלא שבאינטרנט, כמו על המגרש, לפעמים לא צריך השקעה אדירה - אלא פשוט לעבוד נכון. הפועל תל אביב בכדורסל, קבוצה לא עשירה במיוחד השייכת לאוהדיה (כותב שורות אלה הוא אחד מהם), העלתה לוח אירועים שמסתנכרן עם הלוחות בג'ימייל ובאאוטלוק. לא פיצ'ר שמביא אליפות, אבל בפרפראזה על סיסמת האולימפיאדה - הוא פשוט יותר, יעיל יותר, וחכם יותר.


