$
כלכליסט-טק

פייסבוק: עכשיו עם יותר פרסומות

הרשת החברתית החלה להחדיר את הפרסומות שלה גם לאתרים מחוצה לה. האתר הראשון שיציג את הפרסומות של פייסבוק הוא של השותפה הוותיקה שלה, זינגה

הראל עילם 13:09 24.06.12

 

פייסבוק החלה לשלב במהלך סוף השבוע את הפרסומות המוצגות בה גם באתרים מחוץ לרשת החברתית, דבר שהצית את השמועות על כך שהחברה תשיק רשת פרסומות משלה שתתחרה באדסנס מבית גוגל. הפרסומות הופיעו לראשונה באתר של זינגה, מפתחת המשחקים הפופולרית, שותפה ותיקה של פייסבוק וספקית ההכנסות הגדולה ביותר של הרשת החברתית.

 

עד כה, פייסבוק שילבה פרסומות רק באתר שלה ורק לגולשים ממחשב, כשאתר המובייל שלה נקי מפרסומות. אתרים חיצוניים יכלו להשתמש בכלים שלה על מנת לשלב אפליקציות ויישומים חברתיים כמו כפתור הלייק. לפייסבוק יש גישה לכל הפעולות שמשתמשיה מבצעים גם באתרים אחרים, אך היא נמנעה מלהציג למשתמשים פרסומות מחוץ לאתר הרשת החברתית.

 

דוברת פייסבוק אנני טה סירבה להתייחס להערכות על כך שפייסבוק מקימה רשת פרסומות משל עצמה ואמרה: "אנו מציגים כרגע פרסומות רק בזינגה". מקור בחברה אמר ללוס אנג'לס טיימס כי החברה בוחנת את האפשרות ומתייחסת לזינגה כעל ניסיון טכנולוגי. החברה הודיעה על כוונתה לשלב פרסומות באתר של זינגה עוד במסמכי ההנפקה שלה ואף עדכנה את תקנון השימוש שלה על מנת לאפשר זאת.

 

ברגע זה נראה כי הפרסומות המפולחות המוצגות בזינגה.קום הן זהות לחלוטין לפרסומות המוצגות בפייסבוק. הן כוללות את המודעות הרגילות של פייסבוק וכן את הפרסומות החדשות יותר, "סיפורים ממומנים". כרגע לא ידוע האם החברה מתאימה את הפרסומות ספציפית לאתר .

 

רשת הפרסומות אדסנס של גוגל, בה משתמשים מיליוני אתרים, מאפשרת למנהלי אתרים למכור שטחי פרסום שיש ברשותם לענקית הרשת, המציגה שם פרסומות המותאמות לגולשים באופן אוטומטי. מידע זה מתבסס על הנתונים שגוגל אוספת על הגולשים, היסטוריית הגלישה שלהם והיסטוריית החיפוש שלהם. האנליסט גרג סטרלינג מחברת אופוס אמר כי מפרסמים יאמצו את הפתרון של פייסבוק במהירות, "אם הוא יעבוד היטב".

 

לאחרונה גם נודע כי פייסבוק עובדת על שילוב פרסומות באפליקציות הסלולר שלה וכן הקמת פלטפורמת פרסומות מבוססת מיקום. מניות החברה עלו ב־3.8% במהלך סוף השבוע ושווי החברה עומד כעת על 87% ממחיר הפתיחה שלה, לאחר שבועות של ירידות קבועות.

x