$
אינטרנט

האם הפרסום בפייסבוק יעבוד?

הרשת החברתית, שמחפשת מקורות הכנסה נוספים ויעילים יותר, תציע החל מהשבועות הקרובים מערכת לקניית פרסומות ממוקדות שיתבססו על היסטוריית הגלישה של המשתמשים

בלומברג 12:2715.06.12

פייסבוק הודיעה אתמול (ה') כי היא מתכוונת להשיק בשבועות הקרובים "בורסת פרסומות" המבוססת על המודל של "אדסנס" של גוגל המתחרה הגדולה. על פי החברה המערכת תהיה מסוגלת להתאים ולמקד פרסומות על בסיס הסטוריית הגלישה של המשתמשים שלה.

 

המהלך של פייסבוק מגיע לאחר שמספר חברות

הביעו אי-אמון ביעילות הפרסום באתר של פייסבוק. אחת המפרסמות הגדולות, חברת ג'נרל מוטורס, הודיעה זה מכבר כי היא אינה מתכוונת להמשיך לפרסם בפייסבוק וכי נתוני ההחזר על ההשקעה של הפרסומות הראו כי הפרסום ברשת החברתית אינו יעיל.

 

אנני טא, דוברת פייסבוק, מסרה בראיון כי המחירים ייקבעו על בסיס יחידות של אלף צופים למחיר נקוב. היא הוסיפה כי החברה מתכוונת לספק את שירותי הפרסום שלה דרך חברות חיצוניות, ולא רק דרך הפלטפורמה שלה.

 

המהלך של פייסבוק מגיע בהמשך להתדרדרות מחיר המניה שלה שהושקה בתחילת החודש. הרשת החברתית ראתה את מחיר המניה צונח ביותר מ-28%, הסיבה העיקרית לכך היא חוסר יכולתה להציג תוכנית גדילה לטווח ארוך וכן מהכמות המתדלדלת והולכת של משתמשים פוטנציאליים.

 

החברה של מארק צוקרברג הציגה סך משתמשים של יותר מ-900 מיליון חשבונות עד היום והכנסותיה מפרסומות הסתכמו ב-3.15 מיליארד דולר בשנה האחרונה.

 

על פי הערכותיה של דברה אהו וויליאמסון אנליסטית מחברת EMarketer Inc.הניו-יורקית, מערכת הפרסום של פייסבוק תוכל לעקוב אחר הגולשים על ידי שימוש בקבצי "קוקיז" וכך לקבל מידע גם על הרגלי הגלישה מחוץ לרשת החברתית עצמה. "זו תהיה דרך טובה בשביל פייסבוק לנצל את הצד הימני של האתר להכנסות" כך הוסיפה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x