הפרסום בפייסבוק עובד? "80% לא רכשו אף מוצר בזכותו"
ממצאי סקר רויטרס צריכים להדאיג את מארק צוקרברג: 34% מהנשאלים הפחיתו את השימוש ברשת החברתית בחצי השנה האחרונה, לעומת 20% בלבד שהגבירו אותו. ההנפקה הכושלת פגעה בתדמיתה
ארבעה מכל חמישה משתמשי פייסבוק מעולם לא רכשו מוצר או שירות דרך מודעה שראו באתר הרשת החברתית, כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס ביחד עם Ipsos. הממצאים מצביעים על כך שלרשת החברתית עוד צפויה עבודה רבה כדי שמאגר המשתמשים שלה, המונה 900 מיליון איש, יספק הכנסות משמעותיות למפרסמים. החששות הללו באו לידי ביטוי בחודש שעבר כשג'נרל מוטורס, המפרסמת השלישית בגודלה בארצות הברית, הכריזה כי תפסיק לשלם על מודעות בפייסבוק.
הסקר המקוון מצא ש-34% ממשתמשי פייסבוק מבלים כיום פחות באתר בהשוואה לזמן שהעבירו מולו לפני שישה חודשים, לעומת 20% שגולשים בו יותר. תוצאות הסקר מחזקות את חששות המשקיעים לגבי היכולת של פייסבוק להגדיל את הכנסותיה, האחראים בין היתר לצניחת המניה ב-29% מאז ההנפקה בחודש שעבר, ולצניחת שווי השוק של החברה ב-30 מיליארד דולר. 44% מהנשאלים טענו כי ההנפקה הכושלת גרמה להם לפתח דעה פחות חיובית כלפי פייסבוק.
הסקר נערך בין ה-31 מאי ל-4 ביוני בקרב 1,032 אמריקאים. 21% אמרו כי אין להם חשבון פייסבוק. מנגד, שניים מכל חמישה נשאלים הודו כי הם משתמשים ברשת החברתית על בסיס יומיומי. בפייסבוק לא הגיבו במישרין על תוצאות הסקר, אך ציינו מחקרים של חברות כמו נוטלה, שייחסו צמיחה של 15% במכירות לפייסבוק. כמו כן מסרה הרשת החברתית שרשת המסעדות אפלבי הכפילה את פי 3 ההחזר על ההשקעה בפרסום מאז שהחלה להציג מודעות בפייסבוק.
הכנסות פייסבוק עמדו בשנה שעברה על 3.7 מיליארד דולר, רובן המכריע ממודעות שפורסמו באתר. עם זאת, פייסבוק סובלת מהשימוש המוגבר באפליקציות הסלולר שלה, שאינן מציגות פרסומות בניגוד לגרסה השולחנית, ואף הזהירה טרם הנפקתה כי הדבר עלול לפגוע בה.


